Budu pokračovat v popisu závad a jejich odstraňování.
1. rozvody. Koupil jsem full sadu FAI včetně kol. Mimo kolo na klice, které je lisované jsem se dal všechny. Později jsem se dozvěděl, že kola je zbytečné měnit. Opravdu opotřebení se na nich nijak neprojevilo. Stačí tedy malá sada napínák, řetěz, vedení. Tady jsem utratil zbytečně moc a stačí cca 3,500,-. Výměnu zvládne průměrný mechanik.

nemá žádné přípravky a nasazení rozvodů na značky na kole a řetězu je jednoduché. Je potřeba demontovat víko ventilů, alternátor, podložit motor a sundat držák motoru. Motor se nastaví tak, aby byl první válec v horní úvrati a značku nan kole na klice oproti značce na víku rozvodů. Na to stačí špejle a udělat značku, kdyby se pohnulo.

má zajišťovací hřeben do otvoru v převodovce. Pokud ho někdo viděl, tak to je spíše opruz než pomůcka. Potom opatrně sundat přilepené víko v rozvodů. Tady je to trochu oříšek ho neulomit nebo nezkřivit. Ale trpělivost a jde to. Poté se demontuje vedení řetězu. Napínák bývá většinou poškozený, takže jde zasunout. Jeho funkce je taková, že má na spodní straně pístku, který tlačí na plastovou lištu vedení rohatku. Ta má zabránit zasunutí pístku zpět po odstavení motoru. Prostě vyvíjí stálý tlak na lištu. Jinak dojde při nastartování nebo poklesu tlaku k uvolnění řetězu a přeskočení. Toto se mi stalo v druhém případě. Nasazení vypadá tak, že překontrolujete na špejli, že se to nehnulo, nasadit zlatou značku na řetězu na značku kola na klice a toto opakovat na horních kolech. Poté se uvolní pojistka napínáku, který se vysune, zacvakne rohatka a opačně se to poskládá. Tady upozornění. Na klice je gufero, které se zpravidla poškodí. Existuje náhradní výrobce cca 300,-. Přes víko rozvodů prochází voda k vodní pumpě. Těsní to 2 O kroužky, které mohou bát omačkané a proto doporučuji výměnu. Tady bohužel není náhradní výrobce a

600,-

. Toto může být i jeden z důvodů průniku chladící kapaliny do oleje. A to je vše. Před lepením doporučuji řádně očistit ale hlavně otáčením segmentu dostat olej z olejového čerpadla. To je na klice je potřeba točit uvnitř otvoru unašečem. pokud totiž nedostanete olej maximálně ven, tak vyteče na lepené plochy a lepidlo a je problém.

2. katalyzátor. Tento problém je až od motorů 1,4 1,6 od 2010. Do té doby byl na autě jiný kat. Původní měl delší vedení výfukových plynů a ty se stačily ochladit. Nové řešení vede plyny přímo na kat a tím dochází k přehřívání, degradaci a rozpadu. Protože se nedělá náhrada v litině, tak jsem koupil ocelové nerez. Trochu se změnil zvuk motoru ale nic zásadního. Protože z oceli sálá hodně tepla, tak jsem, uvažoval o omotávce. Až na vrakovišti jsem načerpal další poznatky. Mimo jiné o teplotě plynů. Pán mi řekl, že mám nechat právě naopak sálat svody aby se plyny ochlazovaly. Je to lepší řešení než původní litina, která je pro své vlastnosti tepelné akumulace dobrá na radiátory ale nevhodná na kat

Ukázal mi původní kat a logicky teplotu plynů vysvětlil. Bohužel do novějšího modelu to nejde aplikovat, protože je tam jiný vlnovec. Kat v náhradě 5,500,-. Originál jsem ani netestoval nacenit. Odkazy na různé tvary katu jsou dole.
starý
https://www.autodily-pema.cz/katalyzato ... nst-760645nový model
https://www.autodily-pema.cz/katalyzato ... nst-760799Pokud by někdo měl potřebu výměny, tak pozor na tvar.
