Protože jsem starý motor uštval, tak jsem byl nucen udělat výměnu. Najeto cca 100 tis. km v hodně zatíženém stavu. Vozidlo,používám jako tréninkové na rally.
Někdy v prosinci 2018 100 tis. km mi přeskočil rozvodový řetěz. Vozidlo bylo v provozu po městě asi 15 minut a nic. Zastavil jsem na křižovatce a najednou jsem uslyšel, že mi kolísají otáčky až skoro do zhasnutí motoru. Vzápětí se rozsvítila kontrolka motoru. Jel jsem přímo do servisu a diagnoza byla jasná. Přeskočeno. Udělal jsem rozvody a jel vymazat chybu do . Přitom jsem se pobavil o rozvodech s technikem. Dělají pouze napínák, řetěz a vodící lišty. Kola doporučují dělat až po třetích rozvodech. Po cca týdnu ježdění se mi nechtěl motor vytočit do otáček. Dával jsem to do souvislosti s rozvody. Překontroloval jsem nastavení a vše OK. Vytáčení se začalo zásadně zhoršovat a změnil se zvuk na velmi dunivý. Protože mám otevřené sání, které dělá podobný zvuk, tak jsem překontroloval sání, vyčistil klapku ale bez výsledku. Auto nešlo nakonec vytočit víc jak 1800 otáček. Telefonát do servisu a nápověda. Katalyzátor je rozpadený na prach. Sundal jsem kat a bylo to tak. Výměna za nový ocelový. Změnil se trochu zvuk na mírně zvonivý. Odjel jsem na delší cestu a zpět se m i rozsvítila kontrolka mazání. Byl jsem bez oleje. Dolil jsem cca 1 litr na dojetí z Bratislavy do Olomouce. Za Brnem mi vjel kamion do levého pruhu tak, že jsem to musel zašlápnout brzdou bez spojky a přeskočilo to znova. Tady jenom spekulují, že nízká hladina oleje asi netlačila dost na hydraulický napínák řetězu a protože byla noha na brzdě rychlejší než na spojce, tak se to stalo. On ten litr oleje na 220 km byl málo a vzápětí se mi rozsvítilo mazání. Opět jsem dolil s dojel domů. Stalo se totiž to, že když byl zborcený katalyzátor, tak při výfuku motor tlačil plyny do ucpaného a profoukly se gufera na výfukových ventilech. Hlava na repas, nasadit zpět. Po nasazení jsem ujel cca 20 km a přeskočilo to znova ale tak, že se to potkalo. Ohnuto 8 z 8 na výfuku. Později jsem se bavil s mechanikem z a ten hydronapínák se nesmí vracet. To jsem nevěděl a protože byl nový, tak jsem ho jen odjistil, zasunul zpět a použil znova. Takže hlava na repas, výměna napínáku rozvodů. Po cca týdnu jsem zjistil, že mi auto opět žere olej. Splnila se předpověď pána, co repasoval hlavu. Doslova mi řekl. Repasovaná hlava je tak těsná, že přetlačí spodek. A stalo se. Je to prasklé asi na prvním válci mezi těsnícím a stíracím kroužkem. Naštěstí jsem koupil dobře na vrakáči motor z Rakouska s nájezdem 20 tis. takže výměna. Ta je hodně jednoduchá. Místo dílenské příručky spodem jsem demontoval kapotu a vytáhnul to vrchem. Následně doplním ceny dílů, repasů a foto.