Stránka 2 z 2

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 21.08.2017 15:27
od pysta
Preto skus to co som pisal vyssie a odtial sa pohnut. Podobne zvuky moze vydavat aj nieco ine, ale niekde treba zacat ... napriklad zrovna TSIckam vydava podobny zvuk rozdelovaci tlakovy ventil ked plieska na podtlaku.

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 21.08.2017 16:20
od Tino1898
Uz vyssie som pisal, ze bola tam aj 5W-40 Shell ACEA A3 a ziaden rozdiel bohuzial

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 21.08.2017 17:26
od pysta
V tom pripade ostava bud vymenit zdvihatka kedze nemaju hydraulicke vymedzovanie, alebo su chytene piesty ... nevysypal sa kat?

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 25.10.2017 21:14
od darcomf
tiez som mal taky klepot, vrtalo mi to v hlave, a je to tym GDI vstrekovacom, ten valcek co je pod ciernym okrasnym krytom s napisom GDI, ide k nemu kablik, ked ho odpojis, je to konektor, motor uplne stichne. a pobezi dalej. Je to asi na lepsie spalovanie a zvysenie vykonu motora, Skus to odpojit a uvidis.

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 27.10.2017 08:00
od only_one
no odpojovat vysokotlakou benzínovou pumpu bych teda nedoporučoval :-D

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 29.10.2017 21:08
od Tino1898
Vysokotlaku pumpu skusali odpojovat vraj v servise. Ziaden rozdiel. Pri pocuvani stetoskopom pocut mierne iny zvuk z jedneho valca. Najlepsie ale pri prilozeni na konektor od sviecky..

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 13.04.2019 20:35
od Kiakdejv
Trošku oživím toto téma. Servisoval někdo tento zmíněný problém klepání/cvakání? Uznal to případně někomu servis na záruku? Motor 1.6 GDI najeto přes 90000km.
Moje poznatky jsou, že to cvaká jen při zahřátem motoru na volnoběh. Olej měním přibližně co 3/4 roku po 10-13 tisích km, předepsaný Shell (ACEA A5) + pravidelně aditivace paliva VIF.
Celkem mě ten zvuk znepokojuje. Díky za jakékoli informace.

Zde jsem si vypujčil video z i40 1.6 GDI. Zvuk je téměř stejný.
https://www.youtube.com/watch?v=0VyR4XFG8Nc

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 13.04.2019 22:14
od Quadrant
Podle zvuku naráží váčka na podložku ventilu tak silně že to vypadá na přidřený hrneček a nebo zanesený dřík ventilu, po ohřátí kovů se ztratí potřebné vůle a začne to klepat.
Průser je, že se díky tomu může narušit nitridování na vačce a začne se obrušovat dokulata.
Tohle ale v servisu musí poznat i bez stetoskopu :huh:
Ale ono je pro servis mnohem snazší říct a nebo napsat že je to v normálu, proč by k vůli tomu rozebírali půlku motoru.

Použij tohle : https://m.heureka.cz/aditiva/liqui-moly ... ka-300-ml/

https://www.oleje.cz/p/wynn-s-hydraulic ... -ml--17620

Pokud to přestane je vyhráno a pokud ne, musí hlava dolů...

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 16.04.2019 21:18
od Kiakdejv
Děkuji za radu a postřehy. Nejdříve vše projednám se servisem, ať tam připadně něco nalejou oni když je vůz v záruce. Zatím je to u mě slyšet nepravidelně a když přijedu do servisu se to určitě neprojeví. Klasika. :D
Nějáký připravek by mohl pomoct dokud je to nepravidelné. Ještě jsem dostal doporučení udělat průplach od značky BG. https://www.bg-care.cz/

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 29.07.2019 21:11
od Kiakdejv
Přidávám na závěr řešení mé závady týkající se kovového klepání motoru 1.6 GDI. Nyní v letních měsících se to začalo ozývat dost intenzivněji a pravidelně.
Servis jsem navštívil vícekrát a z poslechu nebylo na 100% jasné co přesně to způsobuje. Auto nakonec předáno servisu s tím, že se musí rozebrat a následně zjistit více.
Jsem naprosto a příjemně překvapen řešením reklamace. :) Schválen nový motor. Důkaz, že Kia plní své závazky i v posledním roce záruky. :)

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 30.07.2019 09:10
od only_one
Tak z hlediska majitele co dostal nový motor v záruce rozhodně dobré, ale mě by dost zajímalo co byla příčina závady. Už sem těchto výměn motoru zaregistroval vícero na na Ru forech a jeden motor měnili i kamaradovi a pořád nevím, proč. I jemu to znělo jako studený nýtovací Tdi

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 30.07.2019 10:20
od Berka
Tak to bych také rád věděl. Vzhledem k tomu, že mění rovnou celý motor, tak asi příčinu znají a nebude to nic malého. A to jsem si několik let říkal, jak kvalitní a bezproblémové motory Kia má. Když pominu 1.4 CVVT. Nějak to dostává trhlinky a pomalu se dostává na úroveň ostatních automobilek- mezi spoustou motorů aby jsi hledal jediný který je spolehlivý.

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 30.07.2019 12:02
od Kiakdejv
Upřimně také mě zajíma co přesně bylo příčinou. V nový motor jsem ani nedoufal. Pokud mi to technik sdělí napíši.

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 05.08.2019 12:11
od Kiakdejv
Dnes jsem se byl informovat v servisu v jakém je to stádiu.
Přičina klepání a následná výměna za nový motor je v rozsypaném katalyzátoru a nasátí částit zpět do motoru.

Těď mě napadá otázka. Dá se tomu vůbec něják předejít, protože mi to příjde jak časovaná bomba i v budoucnu.

Re: Motor 1,6 T-GDI klepe

PříspěvekNapsal: 05.08.2019 12:42
od Berka
Obávám se, že úplně nedá. V rusku tomu předcházejí demontáží katalyzátoru a nahrazení průchozím členem který se z venku tváří jako katalyzátor, ale uvnitř jsou jen trubky. Zatím jsem to ale viděl jen u motorů 1.4