Dám mám už přes tři roky GDI a s CRDI jsem měl příležitost jezdit asi 1 týden (předpokládám, že se bavíme o té 100 kW verzi). Musím říct, že CRDI táhne lépe od spodu ale stejně je mi víc sympatičtější GDI hlavně díky tichu. Výkonově i zrychlením jsou na tom úplně stejně. Spotřebu nejsem schopen porovnat, konstatování, že CRDI bere míň ti asi nepomůže a já jí neměl za ten týden moc prostoru vysledovat přesně k porovnání. Můžeš se ale mrknout na spritmonitor.de Když jsem tam vyfiltrovat oba typy aut (ale nerozližoval jsem krátký Ceed a SW verzi), tak u CRDi 100kW je v databázi 30 aut a nejčastěji mají uživatelé spotřebu 5,9 - to bych asi bral za nejpravděpodobnější. Jinak tam průměrná spotřeba všech registrovaných aut dohromady vychází 5,61 l (nejúsporněji jezdící auto má průměr 4,45 a nejméně úsporné 7,31). U GDI je vzorek větší: 78 uživatelů a nejčastěji tam mají spotřebu 7,2 l (to podle mě odpovídá). Průměrná spotřeba tam vychází 7,34 (nejúspornějsí auto 5,37 a nejhorší 9,9) Já u GDI mám dle tankování dlouhodobě za skoro 30 tis. km 6,75.
Výkonově jsou ty motory cca na stejno a to i ve zrychlování apod. Běžný uživatel to nemá šanci poznat. (můžeš si to porovnat na
http://www.automobile-catalog.com). Co pozná je ale ten zásadní rozdíl daný diesel vs. benziňák. Prostě u GDI je třeba řadit a jít pro výkon do otáček, takže mnoha lidem určitě přijde pocitově výkonnější to CRDI, protože šlápnou na plyn a ono se to rozjede bez toho, abys tolik podřazoval jako u GDI. Na druhou stranu CRDI dojde dech už někde ve 3500 otáčkách tj tam, kde GDI ožívá

Mě vyhovuje víc GDI a navíc je tem motor výrazně tižší(někdy jsem skoro na pochybách, jestli běží

) Abych šel do CRDi musel bych mít opravdu pádný důvod, který nevím, jestli by u nájezdu kolem 20 tis. km už byl. Pro mě spíš ne.
Tady pár údajů z toho odkazovaného webu pro porovnání (pro Ceeda SW 2016):
První údaj GDI a druhý CRDI v sekundách
Akcelerace:
0-30 km/h (s): 2.1 / 1.7
0-40 km/h (s): 2.6 / 2.2
0-50 km/h (s): 3.2 / 3.3
0-60 km/h (s): 4.5 / 4.1
0-80 km/h (s): 6.7 / 6.5
0-90 km/h (s): 7.8 / 8.1
0-100 km/h (s): 9.6 / 9.7
0-110 km/h (s): 11.4 / 11.5
0-120 km/h (s): 13.3 / 13.5
0-130 km/h (s): 15.5 / 15.8
0-140 km/h (s): 18.5 / 19.1
0-150 km/h (s): 21.9 / 22.5
0-160 km/h (s): 25.9 / 26.8
0-170 km/h (s): 31 / 32.3
0-180 km/h (s): 39.7 / 40.2
0-190 km/h (s): 53.9 / 53.1
0-200 km/h (s): 88.8 / 86.6
Jak jsem psal, v podstatě to samé - ty desetiny těžko poznáš

Rozdíl je už ale tady:
Akcelerace bez přeřazování rychlostních stupňů:
60-100 km/h při zařazené čtyřce: 10.1 / 9.3
80-120 km/h při zařazené čtyřce: 10.4 / 10
80-120 km/h při zařazené pětce: 14.8 / 12.8
80-120 km/h při zařazené šetce: 19.6 / 16.4
Tady je jasně vidět, že u GDI se musí víc podřazovat, jinak jede pomaleji. Viz i dále, kdy při podřazování je GDI naopak rychlejší:
Zrychlení (faktor při předjíždění) se změnou rychlostního stupně:
60-100 km/h (s): 5.1 / 5.6
80-120 km/h (s): 6.6 / 6.9
100-180 km/h (s): 30.1 / 30.5
Takže výkonově to opravdu nemá smysl řešit

Spíš jde o tu charakteristiku motoru, zda preferuješ charakteristiku dieselu se zátahem v nízkých otáčkách nebo naopak linearitu benzínové GDI a pak výhody / nevýhody obou variant.
Obecně výhody/nevýhody diesel vs. benzín jsou asi jasné a diskutovali se mnohokrát. Jen poznámku k té záruce 7 let: myslím, že např. filtr pevných částic bude škodit tak jako tak (v závislosti na tom, jak dlouhé trasy pravidelně jezdíš nebo ne) a kdyby se nedej bože ucpal natrvalo, tak s reklamací asi stejně těžko pochodíš. U vstřiků může být reklamace taky s otazníkem. Navíc asi bude narůstat mnoho omezení pro vjezdy dieselů do evropských měst atd. Ale pokud jezdíš dlouhé trasy a máš nájezd, jak píšeš, může se CRDi ekonomicky vyplatit, to si musíš spočítat rozdíl v ceně a nákladech na provoz i s nějakou rezervou. Já to kalkuloval u Ceeda s cenami před 4 lety a výhodnost CRDI mi vycházela až někde u 35 000 km / rok

(hlavně díky velkému rozdílu v ceně obou verzí), ale to mohly být ceny jinde než dnes a navíc ty asi neponeseš všechny náklady, když to nechceš držet dlouho...