pokud jde o oleje a nějaké základní informace, vřele doporučuji si alespoň letem světem projít server oleje.cz a načít si tribotechniku. Je to zajímavé čtení a dobrá studnice základní orientace v olejích. konkrétně zde
https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju pro vysvětlení rozdílu technických vlastností C2/C3
Klíčové v tomhle případě je viskozita HTHS, kde C3 je normální viskozita a lze použít v podstatě pro všechny motory s DPF, sníženou viskozitu HTHS C2 lze pak použít jen pokud to výrobce vysloveně dovolí. Obsah síry, popela a fosforu je jak je vidno shodný pro obě výkonostní třídy a tedy nebude to mít vliv na DPF.
Takže je nutné se podívat do návodu automobilu, jaké oleje v jakých třídách jsou povoleny a pak to porovnat s dodaným olejem. Na vyžádání by měl být mimo jiné k nahlídnutí bezpečnostní a technikcý list oleje, kde mají být prokazatelné jeho vlastnosti. Pro životnost a mazací schopnosti je samozřejmě lepší třída C3 a vyšší hodnota HTHS, která je zejména klíčová, pokud jsou motory vysoce zatěžovány. Ovšem taky je nutné podotknout, že mnoho olejů splňuje obě třídy C2/C3 zcela bez problémů a na faktuře se prostě jen napsalo C2 a servis to neřeší, protože to je univerzální sud pro všechno... Vývoj olejů a nové aditivační balíčky umí s oleji neuvěřitelné divy, neb to co se po olejích pro současné motory požaduje je z hlediska fyziky naprosto šílené a taky se to projevuje na životnosti těch moderních "minimotorů" stavěných na záruku, bez možnosti generálkování..
S těmi základními viskozitami taky pozor, už jsou v oběhu motory, které mají hodně striktně dané spodní i horní viskozity a moc s tím laborovat nejde. Takovej smutnej příklade je 0w20 u slepic, což mě už nepřijde jako olej