olin píše:Startér funguje tak, že při otočení klíčkem se nejprve vysune ozubené kolečko startéru (pastorek) do ozubeného věnce
setrvačníku motoru a potom se roztočí a nastartuje. Na hřídeli startéru je pružina, která po uvolnění klíčku z polohy "start",
zase vysune pastorek zpět. Zuby na pastorku a setrvačníku mají na bocích zaoblení, aby se při zasouvání a vysouvání
nepoškodily. Pokud startujete běžící motor, snaží se startér zasunout pastorek do věnce, ale protože ten se již točí,
tak se mu to nedaří a výsledkem je charakteristický zvuk, jak o sebe škrtají zaoblené konce zubů pastorku a věnce.
Pokud se Vám to podaří občas, nic se nestane, pokud to budete "zkoušet" každý den, pak se časem zaoblené konce zubů
opotřebují a můžou nastat problémy se startováním (vyskakující pastorek). Takže jakékoliv obavy, pokud se Vám to
občas přihodí, jsou zbytečné.
Jen bych dodal jednu prihodu: Pri nastartovanem motoru se i presto povedlo pohotovostnimu ridici starter dostat do ozubeneho kola setrvacniku, protoze motor ma vetsi otacky nez starter tak mu nejakym zpusobem zustal zaskoceny a az vypnutim motoru a zasahem automechanika se ho povedlo dostat na puvodni misto, bohuzel i s vymenou starteru