only_one píše:To by mě zajímalo co se myslí tím bordelem co tam má být... Barva oleje je taky absolutně nevypovídající faktor. Hrotit výměnu po 2 tisících km jsou vyhozené peníze.
Dle toho článku ze světa motorů tam jde o toto:
"Podle našich zkušeností se tímto krokem zbavíte značného množství mikročástic obroušených během prvních kilometrů. Dnešní motory se sice před montáží důkladně vyplachují a zásadní nečistoty v nich už nenajdete, takový řetězový rozvod nového motoru ale dokáže do oleje nasypat spoustu nečistot. Sami jsme se o tom během své praxe přesvědčili při laboratorním zkoumání oleje z nového motoru."
Já ty peníze vyhodil
a i když nevím jestli zbytečně, tak vím, co jsem v tom oleji po prvních 1 500 km viděl za sajrajt. Byly tam prostě drobné nečistoty viditelné i pouhým okem a dokonce i částice cca 1-2 mm velké. Co to přesně bylo nevím, ale bylo to tam. V černém oleji po 15 000 km bych to ale asi už neviděl. Klidně bych proto věřil tomu článku, že tam bude i spousta obroušených okem neviditelných mikročástic. Jaký výměna oleje měla přínos odhadnout nedovedu, možná jsem jen zbytečně vyhodil 900 Kč za olej a filtr, každopádně bych to udělal znovu.