LPG do cee'du

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Opium » 22.11.2016 10:42

Zdravím ,všecky:-),
letos jsem koupil Ceeda Wagon 1,6, benzín,rok 2013. Po čase jsem si řekl, že bych to asi dal na plyn a v Kií mi řekli, že se to není vhodné pro daný motor a td..
Jaký názor na to máte vy a jestli znáte někoho kdo to nerespektoval a předělal to na plyn a ztratil záruku? Případně co by jste doporučovali za značku, když to půjde předělat.
Děkuji za info :-)
Opium Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 15.05.2016
Bydliště: Hranice  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod mv12 » 22.11.2016 11:01

Sice tam není úplně vše, co chceš slyšet, ale mrkni i sem do diskuze s člověkem, co dělá v motorárně :kia: v Žilině: viewtopic.php?f=17&t=5956&p=117388#p117388
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3112  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
104000 km @ 6.73 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 22.11.2016 12:15

No má se to tak - Kia má přidanou hodnotu v té sedmileté záruce. Hrátky s tím jsou naprd, protože tyhle nové spotřební auta potíže prostě mají a mít budou a ta tovární záruka se víc než jen hodí. nicméně nejdebilnější místo je keramickej kat, ten bych dneska u 1,6 88kw rozhodně vyměnil za kovovej a přimazávání JLM ideálně elektronické podmínkou. Pak se teplota spalovacího prostoru výrazně snižuje a není to zásadní problém jak občas někdo plaší. Samozřejmě jakýkoliv plyn bude mít vliv na zaklepávání ventilů. Takže, když bych chtěl auto, co by mělo najet 250 tis + na LPG tak bych to nechal na začátku předělat na tvrzené sedla a jinej kat.. Jenže to je ultra masakr cena co nezaplatíš a nebo vybrat něco, co je továrně na to uděláno (třeba Fiat Tipo s továrním plynem). A nezbyde ti než loterie, že to co ušetříš bude víc než to co případně dáš do GO hlavy. Já si osobně myslím, že to 150 tisíc najede bez nějakých zásadních potíží (pokud bude plyn a servis k tomu adekvátní) a to zaplatí i generálku motoru i kdyby se ten motor melů vyškubonout a z polska tam šoupnout jinej. Tady kolega má Ceeda 1,688kw jako taxík na plyn, přes 200tisíc a jede to uplně bez potíží. Svíčky a olej po 10tis km, seřízení korekcí co 10-15tisíc, pravidelně filtry a mazání JLM. Úspora reálná dlouhodobá 37% oproti benzínu. (započteno do koruny všechno).
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Brix » 09.04.2017 13:07

Uživatelský avatar
Brix Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 142  Témata: 5
Registrován: 30.11.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 5. sraz Kia-Club.org (1)

Volvo S60 (2012)
235700 km @ 6.7 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 11.04.2017 09:42

no ještě by se mohli vyrobci začít dělat tvrzené sedla a motory z nějakého jiného materiálu než z másla :-D a bude to supr.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Tomasafc » 24.09.2017 13:28

Zdravím, vybírám další auto. Chci opět na plyn, většina výrobců říká, že buď si vezmu plyn z výroby nebo ztratím záruku, pokud předělám na LPG. V peugeotu mi prodejce sdělil, že LPG prostě po cca 120tis km. vydře motor, protože je blok motoru z ALU. Má někdo větší nájezd s LPG větší než 120tis. km a má nebo začal mít nějaké problémy?
Chci dále využívat ceny LPG a nechci přijít o záruku, ale nový auto abych sehnal s LPG to pravděpodobně bude za vyšší peníz.

Díky za info
Kia Cee´d Comfort 1.4 CVVT + LPG
Tomasafc Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 42  Témata: 2
Registrován: 05.07.2013
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2012)
14000 km @ 8 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 24.09.2017 16:47

Fiat Tipo bude k dostání 1,4T s LPG továrně, to by mohla být současná docela dobrá koupě pokud není na CNG Octávii nebo PAssata
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Brix » 05.10.2017 10:20

Pravdy a mýty o LPG: Která auta se pro přestavbu nehodí?
Doporučuji pročíst internetová fóra a předem se informovat, kdo jak dělá a jak dlouho auta jezdí, zkratka hledat reference. Jednoznačným plusem při nákupu továrního auta na CNG je snadná dostupnost kvalitního a dobře informovaného servisu, což u individuálně přestavěného vozu na LPG nemate. Výrobci aut jdou dvojí cestou: plně továrně postavené modely mají Volkswagen, Fiat a Opel. Auta hromadně přestavěna mimo závod, ale s plnou podporou automobilky nabízejí Citroen, Peugeot, Renault, Mercedes a Ford.“
Zajímavý odkaz s dobrými radami: http://www.auto.cz/lpg-pravdy-myty-jak- ... avbu-65943 :?
Uživatelský avatar
Brix Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 142  Témata: 5
Registrován: 30.11.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 5. sraz Kia-Club.org (1)

Volvo S60 (2012)
235700 km @ 6.7 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Tomasafc » 07.10.2017 19:59

Citroen, Peugeot? Tak tam mi řekli rovnoum předěláte na LPG, ztrácíte záruku, co myslíš tou podporou?

Díky za info

Tomáš
Kia Cee´d Comfort 1.4 CVVT + LPG
Tomasafc Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 42  Témata: 2
Registrován: 05.07.2013
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2012)
14000 km @ 8 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 09.10.2017 13:22

Protože nové auta mají dneska motory ve kvalitě měkkého másla, provoz na plyn, aby byl relativně dlouhodobě spolehlivý si vyžaduje zejména řádné tvrzené sedla ventilů. Takže buďto se objedná plyňák a má jiiné materiály v motoru ale taky to není uplně tak pravda. Fiat prostě seskládal plyn na autosalonu do Punta a spol jako by to dělala jakákoliv přestavující plynofirma. Akorát za to držel záruku, kterou si ale nechal zaplatit na naprosto nesmyslných cenách filtříků a servisu plynového auta.
Francouzské auta bych na plyn moc nepřestavoval, jejich jednotky si dlouhodobě moc s plynem a korekcema nerozumí a pokud používají pořád RENIX tak to už je uplně hardcore s jasnou diskotékou na palubní desce.
Bohužel současné snahy, které jsou ultra přesné na emise a jejich řízení s mikrokorekcema a okamžitou reakcí na směs tak trochu plyn vytěsňují z možností nových aut, né že by to nešlo, ale je to někdy fakt náročné udržet ve správné funkci s naším proměnlivě kvalitním plynem. Krom toho že většina motorů jsou přímovstřikované jednotky, které jsou drahé na přestavbu a draze servisovatelné, tak to pak zabije čtveřice šílených labmdasond a motor se s tepelnou zátěží pár desítek stupňu vypořádává dost mizerně. Ale jsou stále vyjímky, které potvrzují pravidlo. Ale jednoznačně doporučit dneska nové auto, nové co funguje na plyn bez problémů? Je to trochu problém.
Zlaté staré auta :-)
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 09.10.2017 13:24

jinak CEed MKI 1,6 benzín najel na plyn cca 3kila, ale měl v polovině udělanou hlavu a osazeny nové sedla ventilů, jinak to fungovalo perfektně.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod snike » 09.10.2017 13:46

@only_one: ... my co plyn do auta za zadnou cenu nechceme, to mame aspon jednodussi :)
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 95.444 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6093  Témata: 86
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1)

Kia XCeed (2021)
95444 km @ 8.00 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 09.10.2017 14:50

V pořádku :) plyn není pro každého, já jsem na to najezdil statisíce km a po zkušenosti s Crdi se k němu zase vracím...
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod Brix » 15.06.2018 13:38

Motor vyžaduje pro provoz na LPG jiné zapalovací svíčky s přizpůsobenými vlastnostmi.Výměna zapalovacích svíček znamená zisk výkonu, úspory paliva, šetření motoru při provozu na LPG. Rozdíly mezi motory na benzín a na plyn:

*Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin. Zatímco je v motoru při pohonu benzinem potřebné "přeskokové" napětí např. 14 kV, bude za stejných podmínek při provozu s plynem potřebné pro spolehlivé zapálení směsi napětí 16 - 18 kV.
*Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty.
*Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.
*Jev pozdního zážehu směsi daleko za HÚ vlivem zvýšení přeskokového napětí při použití nesprávných zapalovacích svíček na LPG také způsobuje extrémní tepelnou zátěž zejména výfukových ventilů ale i celé výfukové soustavy včetně katalyzátoru
*Potřeba vyššího zapalovacího napětí je řešena speciální konstrukcí elektrod svíčky, použitými materiály a menší vzdáleností
elektrod oproti ekvivalentům svíček na benzín
*Použitím správných speciálních svíček na LPG při provozu motoru na toto palivo výrazně chráníte vysokonapěťové části zapalovací soustavy Vašeho motoru před poškozením příliš vysokým napětím - zejména VN kabely, VN zapalovací cívky apod. Kromě tohoto aspektu je důležitá ještě jedna věc - spolehlivá jízda bez výpadků jiskry způsobující "cukání" zejména v nízkých otáčkách motoru při akceleraci.
*Seriozní firma prostě předem upozorní zákazníka na potřebu použití správných svíček pro provoz na LPG a to i přes často negativní odezvu zákazníka z důvodu navýšení ceny přestavby byť to nebývá více než o 1200,-Kč u 4 válcového motoru běžné značky s kvalitními svíčkami BOSCH, NGK, nebo DENSO.
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... tures.html
zapalovacisvickalpg.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Brix Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 142  Témata: 5
Registrován: 30.11.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 5. sraz Kia-Club.org (1)

Volvo S60 (2012)
235700 km @ 6.7 l/100km

Re: LPG do cee'du

Příspěvekod only_one » 15.06.2018 15:19

HEzky si to tady zkopíroval z nějakého "chytrého" webu, jenže ve skutečnosti to vůbec potřeba není řešit, mimo doporučené svíčky výrobcem. Jsou to vyhozené peníze a zcela bez efektu. Do vozu patří v první řadě předepsané svíčky výrobcem, kde je daná tepelná zátěž, která musí musí být dodržena a tím je vyhráno. Jsou známy typy svíček, co se pro plyn vysloveně nehodí a je dobré vybrat jiného výrobce, zrovna denso, bosch, champion jsou tři výrobci, co bych s plynem nedoporučil a dlouhodobě jsem s nimi řešil problémy. Velmi dobře funguje NGK, kupodivu i Brisky. NA které mám najezděno hodně km.

Podle vozu se maximálně upravuje o desetinku odtrh, ale v principu, pokud funguje zapalování, cívky, kabely, atuto je v pohodě to vubec není v dnešní době třeba pořizovat něco jiného. Pokud jde přestavba do staršího auta, daleko větší efekt má vyměnit kabely/ cívky.. Tam se vyplatí investovat. A ceed MK1 najezdil 200 tisíc na zcela seriové svíčky a nebyl s tím naprosto nikdy problém, jaguáři jedzí na Briskách a NGK v podstatě nejlevnější předepsané varianty a svíčky jsem nikdy za ty statisíce km mimo běžné výměny neřešil.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé