Motor vyžaduje pro provoz na LPG jiné zapalovací svíčky s přizpůsobenými vlastnostmi.Výměna zapalovacích svíček znamená zisk výkonu, úspory paliva, šetření motoru při provozu na LPG. Rozdíly mezi motory na benzín a na plyn:
*Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin. Zatímco je v motoru při pohonu benzinem potřebné "přeskokové" napětí např. 14 kV, bude za stejných podmínek při provozu s plynem potřebné pro spolehlivé zapálení směsi napětí 16 - 18 kV.
*Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty.
*Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.
*Jev pozdního zážehu směsi daleko za HÚ vlivem zvýšení přeskokového napětí
při použití nesprávných zapalovacích svíček na LPG také způsobuje extrémní tepelnou zátěž zejména výfukových ventilů ale i celé výfukové soustavy včetně katalyzátoru*Potřeba vyššího zapalovacího napětí je řešena speciální konstrukcí elektrod svíčky, použitými materiály a menší vzdáleností
elektrod oproti ekvivalentům svíček na benzín
*Použitím správných speciálních svíček na LPG při provozu motoru na toto palivo výrazně chráníte vysokonapěťové části zapalovací soustavy Vašeho motoru před poškozením příliš vysokým napětím - zejména VN kabely, VN zapalovací cívky apod. Kromě tohoto aspektu je důležitá ještě jedna věc - spolehlivá jízda bez výpadků jiskry způsobující "cukání" zejména v nízkých otáčkách motoru při akceleraci.
*Seriozní firma prostě předem upozorní zákazníka na potřebu použití správných svíček pro provoz na LPG a to i přes často negativní odezvu zákazníka z důvodu navýšení ceny přestavby byť to nebývá více než o 1200,-Kč u 4 válcového motoru běžné značky s kvalitními svíčkami BOSCH, NGK, nebo DENSO.
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... tures.htmlzapalovacisvickalpg.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.