To je jednoduché - benzínové auto má mámlo součástek a je levnější a tudíž z obchodního hlediska je daleko lepší narvat to nejdražší z výrobního programu, kde se prostě víc vyrejžuje. Stejně jako je i servis na nafty dražší. A celé tohle podporuje kolečko obchodu s BA a MN. Dalším debilním kritériem je sledování exhalací v podobě CO2 : -)) takže 1,6tka ceed benzín vyprodukuje 146gramů na kilák kdežto 1,6CRDI jen 113g
) takže ta super nafta je vlastně ekologičtější i když produkuje rakovinotvorné mikročástice zcela trvale i přes všechny super filtry a rádoby plnění EURO XXXXX Z benzínové 1,6tky s přestavbou na LPG nevyletí ani smítečko a stále to je auto označené jako neekologické protože přece má mot toho CO2 - mimo jiné polovina lidí netuší co to je a druhá polovna netuší jak funguje a co ostatního produkuje dieselový motor. Tohle mi hlava nebere, nechápu, neumím chápat, nechci chápat.
Co mi ale jasné je, je tendence výrobců regulvoat motor desítkama různých zcela nesmyslných čidel. Doba kdy bylo na motoru 5 základních čidel, plyn byl ovládaný lankem a motor se reguloval tak, aby měl životnost co nejlepší v poměru výkon/životnost/emise tak dnes je regulace čistě za honbou emisí a tedy
všichmi mají 3 lambdy, elektrinické superpřesné ovládání plynové klapky, směs se řídí s ohledem an teplotu 50 komponentů, superpřímé vstřikování a dalších miliarda věcí co prostě zákonitě nikdy nebude dlouhodobě správně fungovat. A to mě prostě sejří. Poslední z řady jednodušších motorů je 1,6benzín v ceedovi a pochybuji že další generace budou bez přímého vstřiku a dalších superkurvítek. Tím se také vylučuje přestavba na LPG. Zaprvé přímé vstřikování bez společného spalování BA není možné a za další motormanagement je již tak složitý, že mnoho aut dnes již prostě od benzínu odstřihnout a přestavět nelze. nebo spíš tak, aby to fungovalo správně.
Takže výrobci se sami docela mile pojistili, že se ty přestavby dělat nebudou a budeme draze platit pohonné hmoty a dále točit tím ohromným kolem ropného průmyslů. A Berka si při výběru nového auta místo skutečně šetrného vozu co může mít výkon a bude motorově vychováno (sametový 6ti a více válec zážehový - které stejně dřív nebo později prostě EU vymítí) raději koupí 2x přeplňovaný vznětový naftožroutský motor za nehorázné prachy u dealera co si bde mnout ruce.. No chápete to? Jaguár mi žere léto 12 zima 13-14 plynu. To je stále při ceně plynu 15kč nějakých 210kč/100km. Když připočítám něco málo benzínu na starty tak maximálně 230kč/100 v zimě 180-200kč/100 v léte . Naftovej Ceed nám jezdil dlouhodobě 5,5-6 tj +- 200-216kč/100 Ale s rozdílem že X-type je stálá 4x4, automat , 2,5 V6 a má o sto koní víc..... Dvě neporovnatelné třídy a přesto se dají porovnat.
Subaru nabízí LPG protože v době krize jeho auta prostě žerou jako kráva
a mají málo prodejů. Pro ně to je logickej krok pro podporu prodeje. A taky je ale nutné říci že SUbaru bez rovárního plynu je dost problém. Plyné subara z výroby mají jiné materiály na ventilovém rozvodu a vydrží, narozdíl od jejich benzínových sourozenců kde jsou neskutečné problémy s plynem
Fiat je jedna z mála světlých příjemných výjimek.
LPG CNG - LPG je stýle ropný plyn a tudíž je v celé EU snaha podporovat něco co na ropě nezávisí a tedy má tendenci podporovat zemní plyn CNG. JENŽE.. výhřevnost CNG je oproti LPG horší o dost a teda je spotřeba vyšší o dost, přestavba dražší, systémy nejsou ještě uplně vyvynuté narozdíl od plně programovatelných LPG přestaveb, kde má mraky lidí zkušenosti a zvládají. A my a východ od nás na kačky koukáme pořád a je stále polulárnější a populárnější LPG protože je nejlevnější. CEna přestavby za 6ti válce je dneska na 30tisících. 50 je možná za origo BRC což mi přijde naprosto zbytečné. Sám mám Jagouše přeskládanýho na LPG a stálo to do 30ti s DPH LOVTEC Magic II.
Problém pouze je, že docházejí auta, které bude možné přestavovat. :- ( a to je smutné smutné smutné
Ad kvalita zpracování té kabeláže. Není to nic co se nedalo u Ceeda očekávat. Zhrozil sem se při pebírání vozu při prvním otevření kapoty když sem viděl omotávku na svazku do ECU. Málem mě odvezli, když sem se podíval na kvalitu kablíků co jsou zarádiem v palubovce.. Se celkem divím, že ty auta mají s elektrikou tak málo problémů a v servisech nemají elektroschemata na každé nástěnce..
A více co sem si ješte ted vzpoměl? Na rozhovor jednoho celkem znalého mechanika s konstruktérem motorů, kde byl vznesený dotaz jakým směrem se ubírá ten vývoj. Odpoveď - snažíme se o výrobu spolehlivých a ekologických jednotek bla bla bla. Druhý dotaz - proč výrobci více nevyužívají alternativních paliv LPG/CNG? - Motory moc trpí a nesnesou dlouhodobou zátěž těchto systémů a proto ted není toto podporováno. - Laicky tedy říkáte, že děláte motory z levnějších (lehčích) materiálů co nesnesou pár stupnu teplotní zátěže navíc. Není mi to jasné, neb dobře zaregulvoaný plynový motor v podstatě v sobě má minimum karbonových částic oproti motoru žeroucích jen benzín a ventilvé rozvody a hlavové složení kvalitní a trvanlivé vymyšlené a osvědčeé bylo (se bavili o nějakém konkrétním motoru což si už nepamatuju co to bylo) a dnes to je jako po drastické dietě a nejraději byste to vyrobili z plastu
. V podstatě se zase dostalo k tomu, že se musí snižovat váha a hlavně se sledují uplně nesmyslné hodnoty. Viz výše CO2 a kombinovaná spotřeba. Auto benzínové na plyn zkráta a jednoduše nezapadne do tabulek Brusel teroristů a i když by auta mohli mít spolehlivé motory s pohodovým provozem na plyn, tak je mít nebudou a nazdar.