
Největší guláš nám ale v používání nemrznoucích směsí pro chlazení způsobili asijští výrobci a z části i koncern PSA. Ti sice OAT kapalinu implementovali téměř ve stejné době jako VW, ale zbarvení odlišného - zejména zeleného. A zde nezkušený prodejce či motorista bohužel při doplňování čí výměně sáhne spíše po starší, modrozelené G11 než po složením správné růžové.
jen několik autoservisů může mít v tuzemsku skladem kromě kapalin G11-G13 i podstatně dražší speciály pro japonské a korejské vozy, světélkující tekutinu pro Renault nebo mírně odlišný typ OAT kapaliny používaný ve vozech Peugeot/Citroën nebo v koncernu GM. Jejich dostupnost, zvláště pak v malém balení, je velmi ztížená. Proto se asi pak běžně stává, že v nejnovějších vozech Kia či Hyundai po výměně cirkulují v nové kapalině zakázaný borax a jiné anorganické inhibitory, nemluvě o tom, nakolik běžný kupující vůbec rozlišuje mezi třemi typy růžové/ fialové kapaliny G12+, G12++ a G13
Motor vašeho vozidla má hliníkové
součástky a ty musí být chráněny před
korozí a mrazem chladicí kapalinou na
bázi etylénglykolu.
• NEPOUŽÍVEJTE chladicí kapaliny na
bázi alkoholu či methanolu, ani je
nemíchejte se specifikovanou chladicí
směsí.
• Nepoužívejte roztok obsahující více
než 60% či méně než 35% nemrznoucí
směsi, mohlo by to vést k omezení
účinnosti roztoku.
2. Používat destilovanou vodu?
Kvalitní chladicí kapaliny obsahují přísady proti tvorbě vodního kamene, tudíž je možné mísit je s běžnou vodou z kohoutku. Destilovaná (běžně k dostání u čerpacích stanic) by teoreticky měla být lepší, neboť žádné minerály neobsahuje. I většina výrobců používá do hotových směsí demineralizovanou vodu. „Demineralizovaná možná může být, ale destilovanou přímo zakazuji,“ vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic za Prahou. „Voda, jejíž schopnost rozpouštět minerály a kovy není už částečně nasycená, je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. Na základě svých dlouholetých zkušeností doporučuji vodu z kohoutku. Samozřejmě ne tvrdou z venkovské studny, ale měkkou z městského vodovodního řadu.“ Frantovi bychom věřili.
GeneHawkins píše:Do chladicího systému se leje kohoutková voda. Demi ne.
Beda píše:http://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004]
Fofeňaníkovová píše:G11/G12/G12+/G12++/G13/G48 sú označenia internej normy VW Group, snáď nečakáš, že ho budú používať aj ostatné značky?!
A ako bolo spomenuté, nemrzka sa riedi obyčajnou vodou z určitých dôvodov! A keby aj nie - čo myslíš, koľko vodného kameňa sa ti vyzráža z dvoch litrov vody, pol kila? Veď to je uzatvorený okruh, neleješ tam stále novú ako do rýchlovarnej kanvice!
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé