ahoj
keďže nemáš predprípravu motora na LPG, tak sa tu toho popísalo naozaj dosť
ja osobne som tvrdil, že by som si to bez toho namontovať nedal
LPG má zápalnu teplotu niekoľkonásobne vyššiu ako má benzín a to je hlavný faktor, ktorý ovplyvňuje niektoré časti motora
napríklad piesty, mali by byť eloxované piestne krúžky, ako aj pridané legované prvky do samotných piestov (teraz si neviem spomenúť aké) + ventily, hlavne výfukové, sacie potrubie - spevnené tesnenie + výkonnejšia/kvalitnejšia (neviem nájsť ten správny výraz momentálne) škrtiaca klapka - ktorá je pri LPG náchylnejšia na trhanie motora a stabilitu otáčok, hlavne pri voľnobehu motora a nakoniec sviečky
ale má to aj výhody:
napríklad sa netvoria karbonové usadeniny , vďaka vyššiemu oktánovému číslu LPG
čistejší olej a možný neskorší výmenný interval
no a samozrejme spotreba
asi najväčšia galiba je so sviečkami, vplyvom vyššej spaľovacej teploty
interval by mal byť častejší - cca okolo 10000 km odporúčajú niektorí výrobcovia
ale:
švagor má fábiu 1,2 HTP (3-valec a podľa mňa jeden z najhorších motorov všetkých čias
dal si urobiť prestavbu na LPG a tiež nemal predprípravu tak ako ty
má na nej nabehané 150 000 km a bez nejakých investícii, okrem tých sviečok
keď mi to hovoril, tak som mu nechcel veriť, ale je to tak
pravda a možno aj dosť výrazný faktor je ten, že denne najazdí okolo 150 km na dva štarty
záver:
možeš si vybrať, môžeš si čítať a googliť donekonečna a všade nájdeš niečo, čo sa bude potom popierať a naopak
máš LPG, nemáš predprípravu, máš najazdených 30 000 km, ak som ťa správne pochopil a nemáš nejaký problém
takže sa tým nejako netráp, predprípravu ti už aj tak neurobia a uvidíš, čobude ďalej
ono každý motor je akoby jedinečný a má svoj vlastný život
to čím sa trápi jeden, tým sa netrápi druhý a takto donekonečna
jediná rada je, chovaj sa k autu/motoru s rešpektom, staraj sa o pravidelnú údržbu a hlavne jazdi
