DIY - oprava klimatizace DTC B2406 nebo B2415

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

DIY - oprava klimatizace DTC B2406 nebo B2415

Příspěvekod Beda » 01.01.2023 14:08

Tentokrat jsem si dal praci a sestrihal jsem video z opravy klimatizace v manzelky Santa Fe. Sice je to Hyundai, ale jak znamo od Kie to nema daleko a postup bude vicemene stejny i pro modely Kia, protoze i DTC kody jsou stejne pro obe znacky. Takze mate-li problem s dualni klimatizaci, ze vam jedna strana fouka jen tepla nebo studena a nereaguje na nastaveni teploty, tak s nejvetsi pravdepodobnosti mate problem s aktuatorem, ktery ovlada smesovaci klapu tepleho a studeneho vzduch v klimatizacni jednotce. Pokavad nebude chyba v aktuatoru, tak pak musite hledat jine priciny zasekla ci poskozena klapka, klima kompresor, vymenik atd.

Vzhledem k tomu, ze uz jsem tak rok a pul zpetne resil uplne stejny problem na strane spolujezdce (DTC B2415) :| , tak jsem sel pomalu najisto po aktuatoru, kdyz na strane ridice nesla nastavit teplota a diagnostika ukazovala DTC B2406. Jak znamo, rad se vrtam v autodilech, i kdyz to obcas nedopadne dobre viz. pojistkova skrin :D , takze jsem zvolil opet opravu metodou rozebrani a nahrazeni vadne soucastky (motorku) v samotnem aktuatoru. Nejsem zadny zkuseny vloger, takze jsem pro nataceni pouzil mobil a primarne jsem nic hlasove nekomentoval, protoze video cili jak na CZ/SK komunitu tak hlavne zahranicni komunitu, ktera je pocetnejsi, proto jsou popisky v anglickem jazyce.




Z videa je videt, ze motorek se po pripojeni napeti nechce sam roztocit. Konkretne se v jednom smeru otaceni dostava do zkratu, a kdyz se toci, tak opravdu pomalu. Kdyz otocim poly napajeni, tak se motorek toci lepe a ve zkratu neni. Po rozebrani motorku jsem nasel opalene, opotrebene kontakty, kdy ten nejkratsi se pak pretocil i na druhou stranu a tak dochazelo ke zkratu.

Zpusobu oprav je nekolik a zalezi jen ciste na vas, kterou zvolite: