DIY - Vymena chladice motoru

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

DIY - Vymena chladice motoru

Příspěvekod Beda » 27.01.2019 20:48

Par tydnu zpatky jsem si vsiml pri nahodne kontrole motoroveho prostoru, ze mam prazdnou nadrzku nemrznouci smesi motoru :? Takze jsem zacal hledat duvod proc, protoze predtim pri pravidelnych kontrolach se drzela hladina na stale stejne mire. Jsem si rikal, zda mi auto nenaznacuje :D , ze chce novou napln, protoze jsem prekrocil 100tis. km a podle navodu by se mela brzo menit nemrznouci smes v chladicim okruhu.

Ve stejny cas jsem dosahl i na interval pro vymenu oleje, takze jsem lezl pod auto a menil i olej, kdyz jsem mel dole spodni kryt motoru vsiml jsem si, ze je nejak vic mokry na leve strane (mysleno ve smeru, kdyz koukam na auto na predek). Prohledl jsem motor zespodu a nasel nazelenale mapy na klimakompresoru a alternatoru, pak na hadicich pred klimakompresorem byly i kapky neceho nazelenaleho co stekakalo dolu. Koukal jsem k vodni pumpe, zda netece ta, ale ta je situovana v zadni casti motoru nahore, kde od ni nebyla videt zadna mapa, ze by to teklo prave z ni nebo z tesneni pod ni :no: Takze jsem usoudil, ze to musi tect od predku, coz ukazovalo na chladic, protoze na potrubi jsem taky nic nenasel. Chladic byl vlhky v casti vedle vyspousteciho ventilu a pri jeho kontrole zepredu pres naraznik jsem si vsiml, ze ma dost pocuchane ty jemne lamely, ale na zasah kamenem to nevypadalo :huh:
obr1.jpg


Objednal jsem tedy dostatek chladici kapaliny pro korejske vozy Carline Antifreeze, pri pohledu do bezpecnostniho listu na slozeni to vypadalo jako lepsi volba nez to co prodava Autokelly, kde je max. 2,5% jinych latek (treba inhibitoru koroze) a zbytek je ethan jako hlavni slozka.
carline-antifreeze-k-j.png


Nebudu sahodlouze popisovat postu, zde jsou jednotlive navody na ukony, ktere jsou treba provest:
Sorento XM 2013 Vymena nemrznouci smesi.pdf

Sorento XM 2013 Demontaz predni naraznik.pdf