Stránka 1 z 1

sorento garanční prohlídka

PříspěvekNapsal: 21.11.2018 07:56
od jirikrr
zdravím,
chtěl bych se zeptat na garanční prohlídky. Mám velmi šikovného automechanika, který by mohl udělat garanční prohlídku včetně originálních dílů za menší cenu cca o 50%. Jedna jediná věc co mi zatím vrtá hlavou je že nikde není přesný seznam prací na kia sorento při 4 garanční prohlídce. Autorizovaný servis mi pohrozil pokud se nedodrží jejich postup prací dle jejich stanov záruka na auto propadne. Běžné věci co se mění při garančce jsou jasný, potřeboval bych pokud někdo má rozsah prací při 4 garančce jestli by mi ho poslal. Předem moc děkuji. Budu mít možnost sepsat protokol o proběhnutém servisu (garančce) Tak aby byly v Kie spokojeni.

Re: sorento garanční prohlídka

PříspěvekNapsal: 21.11.2018 09:22
od mv12
S návodem k úkonům na prohlídkubohužel nepomohu., ale obecně často automobilky posuzují, zda vůbec mohl daný servis provést prohlídku či opravu řádně a podle jejich předepsaných specifických postupů, podle toho, zda si platí přístup k jejich servisní dokumentaci, kterou pro tyto účely poskytují servisům online, a zda se do ní vůbec přihlašují a dívají... Pokud ano, pak asi není obvykle problém. Pokud ne, tak záleží asi případ od případu, a při případném sporu o uznání reklamace je prokázání, že servisy proběhly řádně, na tobě. Je asi hodně úkonů, kde není třeba ohledně postupů moc co prokazovat, ale třeba u prohlídek může občas dle potřeby a nařízení výrobce probíhat i aktualizace nějakého software, což asi těžko udělají jinde, pokud si tedy neplatí ten přístup. Tím nechci strašit a prosazovat autorizovaný servis. Ze zákona je samozřejmě možné jezdit na servis i jinam. Jen to bohužel má i svá úskalí. Jak vstřícně či nevěřícně k tomu přistupuje KIA, to ale netuším. Web s dokumentací pro nezávislé servisy ale mají také.

Re: sorento garanční prohlídka

PříspěvekNapsal: 21.11.2018 10:51
od snike
Garanční prohlídka není jen o výměně oleje, filtrů a dalších dílů. Jsou to také možné aktualizace třeba softwaru řídicí jednotky, které průběžně Kia vydává :yes: I neprovedení takovéto aktualizace může hrát roli při řešení případné poruchy v rámci záruky. Servis provádějící garanční prohlídku musí mít na to technické vybavení a přístup k aktualizacím, který je samozřejmě placený.

Re: sorento garanční prohlídka

PříspěvekNapsal: 21.11.2018 20:24
od Stinger
Aktualizace softwaru je výjimečná záležitost a rozhodně není předmětem pravidelného servisu. Servis provádějící pravidelnou předepsanou prohlídku rozhodně nemusí využívat přístup na Kia server, stačí, když dodrží předepsaný rozsah prací. Každý slušný nezávislý servis si s tím poradí.

Re: sorento garanční prohlídka

PříspěvekNapsal: 21.11.2018 22:11
od MP1
Aktualizácia je predmetom pravidelného servisu.
Ani nastavenie pripomienky servisu nezbehne bez kontroly software.
Vždy keď nastavujem na novom vozidle servisný interval, zbehne kontrola a zahlási, či je na dané vin dostupná aktualizácia (nemusím aktualizovať hneď) a potom môžem nastaviť servisný interval.
Ak je dostupná pri prehliadke nejaká aktualizácia, je servis povinný ju spraviť. A ak je auto na servise a nespraví sa aktualizácia (je nejaká kampaň) tak to Kia vie zistit. A potom je nejaká reklamácia, čo s tým súvisí, Kia nezaplatí servisu záručnú opravu.