Stránka 1 z 3

DIY - Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 28.02.2014 11:15
od Beda
O vikendu (23.2.) jsem se pustil i do brzd, protoze uz jsem mel doma pripravene nove kotouce a desticky. Nepodarilo se mi sehnat vse od jedne znacky a tak jsem nakonec kupoval toto:

Predni kotouce ATE 24.0128-0248 za 3788,-
Zadni kotouce Zimmermann 320.3807.20 za 2396,-
Predni desticky Textar 2435101 za 858,-
Zadni desticky Textar 2552001 za 865,-
Brzdova kapalina ATE SL.6 DOT4 1l za 185,-

Zklamanim pro mne jsou desticky, konkretne ty predni, protoze jejich baleni neobsahuje veskere obvykle soucasti, jako jsou kluzne plechy do trmenu a kryci plech na desticku, ktera se opira o pist v prasatku.
IMG_1931.JPG
IMG_1930.JPG

K memu udivi zadni desticky maji u sebe veskere prislusenstvi a dle infa z e-shopu, kde mi to prekontrolovali vuci vyrobcovu katalogu, tak proste predni s timto prislusenstvim nedodavaji :| Zajimave, ze o tom prislusenstvi nemaji zminku ani na jejich webu, kde jsem si overoval, ze budou pasovat na me auto.

Zacal jsem se zadni levou stranou. Nejdriv jsem si malem privodil kylu :oops: pri povolovani matic kol, musel jsem do krizoveho klice nastrkat nastavce z goly jako paku a jeste si stoupnout na protejsi protahlou stranu, abych mel co nejvetsi paku, hadam to utahoval nejaky de**l pneumatickym utahovakem a jeste nemazl ani zavit ani dosedaci plochu zadnym mazivem :thd: Pak bylo trochu treba okopat kolo, aby vubec povolilo od kotouce :roll:

Pod kolem mne cekalo toto prekvapeni
IMG_1923.JPG

Pekne po obvodu drazkovany kotouc, ze kdyz jste po nem prejeli kolmo k ose, tak vejskovy rozdil v drazkach mezi minimem a maximem urcite presahl 1,5mm :thd: Dostat ven desticky taky nebyla zadna sranda, kdyz jsem kladivem vybusil alespon tu predni, tak zadni se ani nehla. Proto jsem vyndal cely trmen, aby k zadni desticce mohl lepe.
IMG_1929.JPG

Jak byla zadni deska zarezla ve vedeni, tak jeji tloustka zustala skoro na puvodni hodnote asi 8-9mm a predni deska uz mela sotva 3mm :bored:

Nasledovalo povoleni lanka rucni brzdy (u ridice pres otvor v loketni operce), tak aby se bubnove pakny v kotouci co nejvic stahly k sobe a nebranily sundani kotouce :idea: Pres otvor v kotouci, ktery je zakryty gumovou zaslepkou jsem koukl, ze samostav, ktery je mezi paknami je uplne zasroubovany a neroztahuje tedy zbytecne pakny od sebe. Pak jsem se vrhl na ty dva zapustene srouby, nejdriv poradne poklepal pres uderovy sroubovak, protoze jsem ocekaval stejny odpor a zareznuti jak u Santa Fe, kde jsem srouby nakonec musel odvrtat :help: No podarilo se mi povolit oba a to jsem je ani moc neponicil. Samozrejmne kotouc v tuto chvili mel byt volny a mel jit stahnout, jen kdyby nebyl prirezly k lozisku, takze na radu prisly dva srouby M8, ktere pasuji do otvoru po onech zapustnych sroubech, protoze je v nich prave vnitrni zavit M8 kvuli tomu, aby se pres nej mohl pomoci sroubu kotouc odtlacit od loziska :idea: Po chvili utahovani bylo slyset pekne lupnuti, jak se kotouc odtrhl od loziska a zacal se vysouvat, jenze asi po 4mm ho zastavily pakny rucni brzdy a pravdepodobne narezla hrana, ktera se udelal na vnitrni strana kotouce u casti, kde kotouc tesni s krycim plechem, na kterem prave drzi i pakny :( No a to byl muj konec, uz nepomohlo ani poklepavani/mlaceni na kotouc :hammer: kdy se z nej sypalo pokazde nejake mnozstvi rzi, ani protaceni kotouce, stourani do paken pres stelovaci otvor ci vetsi utazeni odtlacovacich sroubu :help: Vzdal jsem to po 5h elaborovani, protoze se mi povedlo strhnout i jeden se zavitu v kotouci na odtlaceni a vedel jsem moc dobre po velmi obdobne zkusenosti ze Santa Fe, ze proste i kdyz kotouc sundam nasilim, tak s nejvetsi pravdepodobnosti utrhnu oblozeni paken a v horsim pripade si ohnu i ten kryci plech a bude mi o nej pak novy kotouc drhnout. Vse jsem jiz popsal na Hyundai foru http://hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=48&t=24701 Onen strzeny zavit se totiz da preriznout na M10 a ten uz se jentak nestrhne, pak nasilim sundate kotouc i s oblozenim paken, utrhnete male cepy, ktere drzi pakny a pravdepodobne ohnete kryci plech :thd:

Pomalu se blizil vecer a tak jsem to vzdal, pritahl kotouc zpet. Poradne vypiloval luzko pro vodici plechy desticek, ktere bylo treba taky vydrbat ocelovym kartacem. Destickam jsem trosku opiloval ty vystupky, za ktere jsou vedene, aby mely vetsi vuli a vratil vse zpet.

Abych cely den nezabil tim, ze jsem nic vlastne neudelal, tak jsem se alespon vrhl na vymenu brzdovky. Mam na to takovou vakuovou odsavacku, ktera pres vypustak, ktery je na trmenu, odsaje brzdovku primo z rozvodu. Vsechny vypustaky byly fajne zarezle, takze opet se mi potvrdilo, ze brzdovka urcite nebyla menena v 80tis. km dle predpisu, druhy dukaz byla jeji barva viz. sklenicka
IMG_1935.JPG

Nova brzdovka ma cirou nazloutlou barvu skoro jak nafta. Sranda je, ze v prirucce z vozu je preklep a uvadi se tam, ze v okruhu je 9l :o brzdove kapaliny, ve skutecnosti je tam kolem 0,8l.

Protoze mam stale pripravene kotouce na vsechny kola a nove desticky, tak se tento vikend pustim do prednich, jejich sundani by melo branit maximalne prireznuti k loziskum, s cim si jiz umim poradit :hammer: a taky jsem se podstatne dovybavil
IMG_1936.JPG

odrezovac, grafitova vazelina, vazelina s teflonem, obyc vazelina, vazelina s hlinikem, vazelina s keramikou a medena mazaci pasta :tongue: Akorat mi chybi silikonova vazelina na vodici cepy prasatek.

Taky jsem jiz pro jistotu objednal jak na Santovi cele zadni stity i s paknami, protoze nove pakny u nas sezenete priblizne za 1tis. Kc. a to jeste nevim zda vsechny 4 ci jen 2 nebo pak za 3tis. asi uz vsechny 4. Original stity (oba) s paknami mne vyjdou z Koree na 283$ i s postovnym + CLO a DPH. U Santa FE mne to stalo obdobne a tam jsem nasel stity i v CZ obchode, kde za jeden chteli o ~1500,- vice nez ja dal za jeden z Koree. Objednal jsem je, protoze asi nebude lehke kotouce sundat a pravdepodobne neco poskodim, hledal jsem ruzne po netu a nikde nikdo nema zaruceny postup, jak kotouc, ktery drzi za rez o pakny, sundat :no: Jedina varianta, co jsem nasel, kdy nejspis nedojde k vetsimu ohnuti kryciho plechu ci odtrzeni paken od plechu je kotouc nariznout flexou a pak pres diru v nem se pokusit odsekat rez ci nahnout pakny :|

Pokracovani priste ...

PS: ignorujte pravopisne chyby, psal jsem to pres hodku a tak uz nemam silu kontrolovat pravopis :tongue:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 28.02.2014 11:55
od Stefi
:twisted: Tome, přímo tě obdivuji, tohle jsem kdysi rovněž dělával sám, a občas jsem si ještě dozrážel ruce, tak jsem řekl dost, naposled to bylo někdy v 2006 roce u P-406 a tam byly unašeče z hliníku(předek Brembo) a při odvzdušňování se při zkorodování dvou různých materialů zlikvidoval závit ne u u odvzdušňováku ale na unašeči v tom Al/ nebo něco na jeho bázi, časem jsem sehnal firmu co to opravila a udělala nový závit, ale nejdřív jsem za nekřesťanský peníz koupil nové, ta práce doma na koleně k tomu, tak už jen servis, buď značkový , anebo kde znám majitele, nebo technika, přijdu, napíšu co všechno chci, vemu náhradní auto, co servis neudělá sám nechá udělat u jiného třeba pískování....atd, o průběhu jsem informován, pořípadě si tam zajdu na čumendo jak to vypadá a s kafíčkem si to omrknu a upřesním... :roll: , na práce od jiných mi předloží účtenky platí se keš, a často různé nástřiky, oděrek atd.... bez papíru, a rovněž brzd.unašečů , plechů....součastí ND a výměny dílů jen s papírem, jinak o tom příslušenství k sadám dávám za pravdu, už jsem objednával rovněž na předek extra :angry: (je zaujímavé, že stále nejčastěji jezdím ke Lvům a nově zkouším schopnosti souseda, ale nepřesvědčuje.... :angry: )
Offtopic :
no jinak to máš krásné ceny já se díval do e-shopu autokelly tak oboje ATE předek kotouče jeden cca 3500,-, zadní 2500,- a motážní sady k destičkám cca 1000,- destičky cca oboje do 4200,- :x

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 28.02.2014 14:27
od Beda
Autokelly a Elit beru ciste jen jako katalog dilu, v zivote jsem u nich z dilu nekoupil nic, jen maximalne lekarnicku ci kryty ventilku. Pro normalni kupujici maji ceny jak kdybych kupoval dil primo v autorizovanem servisu. Dealersky ceny jsou uplne nikde jinde, protoze vsechny ostatni E-shopy to vetsinou preprodavaji prave od Elitu ci Kelly, protoze oni jsou vyhradnimi dovozci, a jeste na tom dokazou vydelat. Tyto dily jsem konkretne koupil u www.mroauto.cz :idea:

Druha vec je, ze nevidim duvod, abych nekomu nekde platil za praci, kdyz si to dokazu udelat sam a vim jak jsem si to udelal a co jsem k tomu pouzil. Volneho casu jiz uz taky tolik nemam, ale na toto si cas vzdy najdu, protoze je to muj konicek :tongue: a dokazu se u toho odreagovat a zapomenout na ostatni problemy. V neposledni rade jsem pak schopny napsat svoje postrehy, ktere nekomu mozna pomuzou pri jeho problemech ci servisnich ukonech :)

PS: predchozi majitelka prosvihla pravidelne prohlidky, takze mam po zaruce, a proto se do auta stouram sam :huh:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 28.02.2014 22:58
od rudolf.tomka
procedúru s kompletným rozobratím a vyčistením brzdových doštičiek si robím sám, po každej zime ... a neľutujem :yes: ;)

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 01.03.2014 00:20
od Stefi
:thu: Tomáši, díky za odkaz internet. obchodu s auto díly, ty ceny jsou super :thu: :thu:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 02.03.2014 09:52
od Beda
Tak serial zatim pokracovat nebude, skocil na mne bacil a tak jsem tento vikend jen v posteli :oops:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 02.03.2014 22:58
od branor
Beda píše:Autokelly a Elit beru ciste jen jako katalog dilu, v zivote jsem u nich z dilu nekoupil nic, jen maximalne lekarnicku ci kryty ventilku. Pro normalni kupujici maji ceny jak kdybych kupoval dil primo v autorizovanem servisu. Dealersky ceny jsou uplne nikde jinde, protoze vsechny ostatni E-shopy to vetsinou preprodavaji prave od Elitu ci Kelly, protoze oni jsou vyhradnimi dovozci, a jeste na tom dokazou vydelat. Tyto dily jsem konkretne koupil u http://www.mroauto.cz :idea:


Neviete niekto odporucit nejaky e-shop na slovensku s dobrymi cenami aj kvalitou podobny tomuto? rozmyslam ze by som si kupil a sam vymenil brzdove dosticky, dnes som uspesne zvladol ich vycistenie, ale jedna zadna sa mi uz rozpadava tak asi by som ich vymenil, pred rokom na garancke hovorili ze na dalsej bude treba vymenit predne a ja im nechcem dat zarobit, lebo zbytocne naviac nemam... len ani neviem aku znacku vybrat? BEDA alebo niekto tu na fore kedysi tusim radil keramicke, vraj su lepsie, ja som cital ze vraj su urcene len na sportove auta tak som sa zlakol... ale fakt neviem ake a dobre a nie moc drahe pre vengu vybrat, sak na kazdom e-shope ich je strasne vela na vyber. Poradi niekto? DAKUJEM

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 03.03.2014 11:18
od Beda
Keramicke brzdove desticky tu propagoval jeden clen z Hyundai fora (viewtopic.php?f=18&t=1074&start=15#p65793). Ja o nich taky premyslel jen z duvodu toho, ze mene spini :idea: Jenze u nas se jentak nedaji sehnat a mimochodem keramicke neznamena automaticky sportovni. Pro sportovni jizdu se daji sehnat na nektere vozy primo na to urcene desticky, ale ty nenajdou uzitek v normalnim provozu, protoze vetsinou potrebuji mit vyssi teplotu, aby zacly brzdit jak maji.

Jinak jestli chces najit dobre ceny autodilu, tak si sezen cislo konkretniho dilu z nejakeho velkeho katalogu (Elit, Autokelly), hod si to do googlu a hledej e-shopy ktere to maji uvedene jako OE kod u dilu jine znacky a tak poznas, ze by to melo pasovat na tvuj vuz. Mimo to se to da vetsinou overit primo na strankach vyrobce te konkretni znacky. Kdyz si nebudes vedet rady, tak zaloz tema v tve sekci a dej co jsi nasel a on uz ti nekdo zde z fora poradi ;)

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 12.03.2014 23:28
od Beda
Tak po jednom promarodenem vikendu jsem se pustil opet do brzd. Tentokrat jsem zacal od prednich, i kdyz uz jsem mel od patku doma nove zadni stity i s paknami. Doruceni z Koree bylo vcelku rychle, objednano 25.2. a dorazilo na postu 7.3. Rychle to bylo i mozna diky tomu, ze neprobehlo plne celni rizeni a ja tak usetril slusnou sumu (DPH + clo), ktera mi zaplatila alespon jednu ze sad kotoucu :tongue:

Predek po sundani kola vypadal asi takto:
DSC_1340.jpg
DSC_1341.jpg
DSC_1342.jpg
DSC_1343.jpg

Desticky sly tentokrat ven bez kladiva :hammer: Jeste by par kilometru snesly, ale na nove kotouce si preci nedam stare desticky :no: Problem jsem mel az s povolenim unasece desticek, horni sroub byl fajne prirezly a neslo se tam dostat nastavcem goly, tak jsem musel vzit normalni ockoplochy klic a palici, abych to vubec povolil :hammer:

Po sundani jsem zkousel jak dobre se hejbou vodici cepy, protoze nemam jeste silikonovou vazelinu, tak jsem jsem strikl pod gumovou prachovku silikonovy olej do te puvodni vazeliny co tam byla.
DSC_1344.jpg

Rozhodne to pomohlo a jejich pohyb byl hned lepsi.

Vydrbal jsem jsem unasec od rzi a prachu z brzd i ty kluzne plisky jsem ocistil. Doporucuji pouzivat respirator, ten prach, co z toho jde je hnus :oops:

Nasledne prisel na radu kotouc. Dva zapustne sroubky sly opet slusne po par poklepani kladivem do sroubovaku povolit bez toho, aniz bych je nejak moc ponicil. Akorat kotouc se drzel zuby nechty (rzi) na lozisku :huh: Takze opet bylo treba pouzit dve M8ckym kterymi se da kotouc odmacknout od loziska. Na naslednem obrazku je videt vnitrni zavit v kotouci (M8) a za nim hned zavit v lozisku (M6).
DSC_1345.jpg
DSC_1346.jpg

Po lehkem krizovem utahovani kotouc odskocil a sel normalne sundat :)
DSC_1347.jpg

Tato metoda ma jediny problem a to, ze si obcas ponicite nabeh zavitu v lozisku :| takze je treba mit po ruce zavitnikovou sadu, abyste si zavit znovu protahli a pak tam bylo mozno nasroubovat ty srouby, ktere pritahnou kotouc k lozisku :idea:

Takto vypadalo lozisko kola
DSC_1348.jpg

A takhle je vydrbane od rzi a po ocisteni dosedacich ploch pro kotouc
DSC_1349.jpg

No a takhle je pripravene na nasazeni noveho kotouce, dosedaci plochy jsou namazane vazelinou s primesi medi (na internetu najdete rozdilne nazory jedni doporucuji mazat a dalsi ne)
DSC_1352.jpg


No a zde je ten krasavec, brzdovy kotouc ATE, ktery nebyl "nalozeny" v oleji jako vetsina kotoucu, aby nezrezl, ale byl nastrikan zakladovkou, takze nebylo ani treba pouzit cistici sprej na brzdy, kterym se kotouc pred nasazenim musi odmastit :!:
DSC_1351.jpg


Takto to vypadalo po sestaveni i s destickami. Opet byla pouzita medena vazelina, tentokrat jemny film na ty "usi" za ktery jezdi desticky v tech kluznych pliskach.
DSC_1353.jpg


Jako posledni bylo treba zatlacit zpet pisty v brzdove celisty. Protoze je kolem nich opet gumova prachovka, tak jsem pod ni strikl taky trochu silikonoveho oleje, protoze jsem si vsiml, ze jedna z prachovek se na pistu zasekla a deformovala se. Pro zatlaceni staci normalni truhlarska sverka, akorat jsem nechtel, aby sla brzdovka zpet systemem do zasobniku brzdovky, tak jsem priskrtil privodni hadici skrticimi klestemi, povolil vypustak a nechal kapalinu vytekat do bandasky :idea:

Po sestaveni brzd jsem uz jen namazl stefty loziska a dosedaci plochu disku opet medenou vazelinou a vratil kolo zpet , no a naprosto stejny postup byl proveden na druhem kole :)

No a protoze jsem si s tim moc hral, tak jsem se nedostal vubec na zadni kola, takze pokracovani priste :twisted:

PS: pred rozjetim je treba poradne proslapat pedal, at si pisty sednou na desticky, jinak by vam to nebrzdilo :!: no a pak mozna dolit trochu brzdovky. Zakladni barva se po par brzdeni sjede, prestane to i vydavat drhnouci zvuk a zacne to opravdu dobre brzdit :yes:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 13.03.2014 18:17
od rudolf.tomka
šéfko , teba by mali v :kia: nosiť na rukách za takýto vzorný prístup k autu. Ja takúto očistu , bez výmeny samozrejme , robím po každej zime a oplatí sa :yes: P.S. Tiee brzdy boli v :shock: :x stave , vizitka majitela pred tebou :cry:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 13.03.2014 21:26
od M@jkl
Beda je přímo Kia techňiko :drink: :kia: :CZ:

Re: Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 03.04.2014 21:57
od Beda
Po reseni problemu s nestartujicim vozem se dostavam k posledni a zaverecne casti popisu vymeny brzdovych kotoucu a tentokrat tech zadnich. Jak jsem psal hned v prvnim prispevku, zadni kotouce nesly sundat, ani kdyz jsem povolil lanko a jejich samostavy.

Lanko se povoluje pod loketni operkou:
IMG_2023.JPG
IMG_2024.JPG


Abych neznicil nejak extra pakny a nezohybal kryci plech, coz se mi stalo jiz na Santa Fe :oops: nastoupila na radu flexa s kotoucem na rezani zeleza :hammer:
IMG_2025.JPG

IMG_2026.JPG

IMG_2027.JPG

IMG_2029.JPG


Po odparani cela kotouce bylo videt do vnitr na cepy, ktere drzi pakny na miste, na napinaci perka a samostav. V mem pripade byl samostav zarezly a nesel uplne stahnout, takze pakny byly lehce roztazene.
IMG_2028.JPG


Pro demontaz pruzin a cepu poslouzil dobre upraveny sroubovak s drazkou
IMG_2030.JPG
IMG_2046.JPG


Po vyjmuti techto casti se pakny uplne uvolni a lze je i lehce naklapet, ale i tak nesel pres ne kotouc stahnout, proto jsem musel skrze spodni mezeru, kde byl drive samostav odsekavat sroubovakem narezlou hranu, ktera na kotouci vznikla
IMG_2037.JPG


Po odsekani rzi se mi povedlo zbytek kotouce vykroutit z paken a sundat ho
IMG_2042.JPG


Detail na narezlou hranu na kotouci, ktera branila normalnimu stazeni
IMG_2038.JPG


Takhle to vypada odstrojene
IMG_2040.JPG


Detail na pakny s odrbanou vnitrni hranou, jak jsem se to snazil sundat prvne
IMG_2043.JPG
IMG_2044.JPG


Nasledovalo ocisteni od rzi
IMG_2045.JPG


Zde je to sestavene vse zpet opet radne promazane medenou vazelinou (na internetu najdete rozdilne nazory jedni doporucuji mazat a dalsi ne)
IMG_2048.JPG

IMG_2049.JPG


Ted uz jen zamacknout zpet prasatko v celisti, opet zaskrcena hadice zpet do systemu a prebytecna brzdovka jde pres pootevreny ovzdusnovak do sberne nadobky
IMG_2050.JPG

IMG_2051.JPG


No a zde je to skoro cele jiz poskladane, vodici plechy vydrbane do cista a opet namazane medenou vazelinou vystupky desticek, na kterych se pohybuji ve vedeni
IMG_2052.JPG


Zde na zaver puvodni desticky, na jedne z nich je videt, ze je skoro KO, protoze byla zasekla ve vedeni a vubec se nepohybovala a tak se uplne osoupala coz ta protejsi je skoro jak nova
IMG_2053.JPG

Ale jen prase by dalo stare desticky na nove kotouce :o

Nastaveni rucni brzdy se provadi tak, ze se utahne castecne lanko pod loketni operkou, aby se lanka vedouci k zadnim kotoucum napla a pak se rozevrou celisti pomoci onech samostavu. Ja osobne utahl samostavy tak, aby celisti zacly brzdit a pak jsem asi o 4-6 otacek opet povolil a zkousel na kolikaty zub uz zacnou, pri zatazeni rucky, pakny tahnout za kotouce :idea: Nastavil jsem si to tak, ze uz tahnou asi na treti 3 zub na rucce, ale jeste jde s kolem otocit, takze v realu vam rucka pak brzdi asi na 5-6 zubu. Neni dobre je moc utahnout, aby nahodou nebrzdily furt a pak vam vytvorili vnitrni drazku v kotouci, pres kterou pak zase nepujde kotouc dolu :no:

Konec story o vymene kotoucu :tongue:

Re: DIY - Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 05.04.2016 14:38
od 4sAd
Mám dotaz ohledně výměny brzdové kapaliny. Dělal jsem to kdysi na autě bez ABS a logicky teď mám strach, abych něco někde nepokazil. Jaký je přibližný postup výměny? Já bych na to šel asi takto:

1) Otevřít odvzdušňovák na čelistech pravé zadní brzdy a odsát brzdovku tak, aby v nádobce na brzdovku neklesla hladina pod MIN. Dolít novou brzdovku. Znovu odsát na čelisti, dokud nebude brzdovka čirá. Zopakovat na levém zadním, pravém předním, levém předním. Tím by se do vedení brzdovky měla dostat čerstvá kapalina.
2) Opět v pořadí pravé zadní, levé zadní, pravé přední, levé přední odvzdušnit.

Re: DIY - Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 05.04.2016 17:53
od Beda
Ano tvym postupem nic nepokazis, zrovna se chystam na to same az budu prezouvat, akorat si musim objednat tu brzdovku, protoze jsem koukal, ze tu moji oblibenou nemaji v Autokelly, maji tam jen tu na verzi bez ESP.

Beru tudle Ate DOT 4 SL.6 (ESP/ASR) :idea:

Re: DIY - Vymena brzdovych kotoucu

PříspěvekNapsal: 07.04.2016 12:21
od 4sAd
Našel jsem pěkné názorné video, jak takovou výměnu brzdovky provést. Je to sice v angličtině, ale rozhodně to stojí za to -> https://www.youtube.com/watch?v=n1NvtUwfRJc