od sor03 » 22.12.2012 17:01
Stejné příznaky závady. Motor točí lehce, naskočit však nechce. Týden před tím jsme měnili žhavící, protože byla vypálená pojistka a dvě svíčky špatné. Myslel, jsem, že opět vyhořely.
Kdo je nezkoušel - tak stačí svíčky odpojit (nesmí být mezi sebou ani propojené) a nechte je v bloku motoru. Od baterky si natáhněte drát od plusu a stačí s ním brknout přes svíčku. Pokud zajiskří, je dobrá. Pokud to nezajiskří, je špatná.
Takže zpět na začátek. Svíčky byly dobré, tak jsme šli po naftě. Možností je více, ale zkusili jsme nedříve trysky. Oddělat přepady a připojit na přepady hadičky s malými nádobkami. A zkusit točit motor. A opravdu jedna tryska měla špatný ventil a propouštěl přepad. Ostatní trysky pustily sotva 5-10ml a jedna pustila během pár otočení cca půl deci. Neudělá se tedy tlak v potrubích a ostatní trysky pak také nemají tlak. Naštěstí jsem měl trysky ze starého motoru, takže oprava byla za 10min kompletní a motor hned naskočil. Předzvěstí byla situace asi před týdnem, kdy na dálnici při plném výkonu zhasnul motor. Asi po pěti pokusech nastartovat v odstavném pruhu se to povedlo a jelo se dál. Počítač pak ukazoval pokles tlaku, takže po tryskách jsme šli skoro na 90%. Stejný problém byl i před dvěma lety, kdy propouštělo u jedné trysky sedlo u potrubí a tak klesal tlak. Při větším výkonu motor zhasnul, ale vždy potom naskočil.
Jinak vám přidám ještě dvě zkušenosti se Sorentem03. Před dvěma lety mi odešel motor. Na dálnici praskla expanzka ve švu a během několika minut jsem byl bez vody a motor se uvařil. Zkroucená hlava a zadřený. Bohužel není zde žádná kontrolka, která signalizuje pokles hladiny vody a teploměr nikdo nonstop nesleduje, takže to byla otázka pár kilometrů. Nejlevnější řešení - koupit jiný motor. Zhruba 50tis. Takže se občas podívat na expanzku, jestli neprolíná ve švech. Jak jsem se dozvěděl na KIA servisu, tak na těchto starších Sorentech to není ojedinělá závada. Pokud se vám to stane, že expanka propuští srz švy, rozhodně nekupujte starou expanzku.
Druhá zkušenost s ložisky u předního kola. Při cca 200 000km se zadřelo pravé ložisko předního kola a domů jsem se dostal na odtahovce. Asi po dalších 10 000Km jsem začal mít podezření i na levé kolo. Pro jistotu jsme ho rozdělali a už bylo také přikouslé, tak se to chytlo v pravý čas. Snad náhoda, ale obě přední ložiska odešly skoro naráz po 200-220 tis.km.
Naposledy upravil
sor03 dne 14.02.2014 15:06, celkově upraveno 2