Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 12.01.2017 18:03

Čistil som váhu vzduchu na sorente kvôli spotrebe 16l v zime, použil som čistič bŕzd a čistič erg turba, ktore je 2x drahsie za prepadom v nasávani za vahou bol čierny olejový sopel tu sa to akosi neriešilo preventívne čistenie po jazdách v meste krátke trasy... Má Sorento erg ventil že ten sa špini najviac dakto ho necháva aj zavriet. Stiahol som si z rutrack na radu kamaráta dajaky software na kiu Sorento 2008 uvidíme dáme vediet
Nedá sa kupit technická príručka? Mame aj Autodata ale tam nie je veľa o Sorento 2008 125kw. V servise majú prístup od kie a sem tam nám vytlačia schému keď musíme orig nd a našiel som US navod na benzin v servisoch majú presne postup ako postupovať krok za krokom čo a s akým náradím. Či nečistit preventivne a keď oddide turbo tak až vtedy repasovat...?Svojpomocne sa to oplatí čistiť pri 20-30 eur hod asi kúpiť furt nové auto cez erg spaľuje motor časť výfukových plynov ...
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Beda » 12.01.2017 18:59

Na eBay ci Amazonu se daji koupit navody v anglictine viz. treba https://www.amazon.co.uk/Kia-Sorento-Au ... 1620920468 nektere jsou kopie toho, co je pristupne jako Kia GDS.
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8249  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 12.01.2017 19:54

Čítam hore dole o tom cisteni zoženiem návod na demontáž a montáž a asi to urobíme keď sa mi neznížil spotreba 16l v zime v meste.
Priklad
http://www.idtonline.sk/projekty/cistenie-turba/
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 12.01.2017 19:59

Také asi mám ten us manuál na benzín píšu v recenzii že tam nie je diesel aj keď hovoria že je a bez diesla za 20 gbp je vela
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Beda » 12.01.2017 21:07

Jsem uplne zapomnel, ze nejakou dilenskou prirucku tu mame primo na foru, zde je viewtopic.php?f=169&t=1123 na jaky rocnik to presne je ... to nevim, ale dost toho bude mit podobneho ;)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8249  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Jirka N. » 27.01.2017 00:29

Mám dílenský knihy na Sorento 2002-2008, ale je to několik kg těžká kniha ve dvou svazcích. Jinak EGR jede u Euro 4 zablokovat a nijak se to neprojeví hlášením, ani odstavením do nouzáku. Jen se zapíše závada do ŘJ, ale to nemá žádný vliv na chod motoru. Závada se dá lehce vymazat z pameti před emisema a po nich zase se odstaví EGR a fertig :D , Takto mám najeto již moho tisíc km a jsem rád že nejdou srágory do motoru. A jezdím výhradně na čistou naftu bez bisrágory a to více než 130 Tkm :)
Jirka N. Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 245  Témata: 1
Registrován: 26.12.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 26.02.2017 21:37

A zablokuje sa to cez diagnostiku, alebo manualne zaslepkou a len hodi chybovy kod, a pred stk sa zaslepka vyberie ventil vycisti hlaska zmaze a po stk sa to znova zaslepi?
Ja som chcel len ventil pravidelne vybrat a cistit sprejom na ERG Turbo.
Nemoze byt problem v rakusku, ze nemam DDP a som slovak poslu ma na STK, kde zistia zaslepeny ventil a daju pokutu...
Ci sprevadzkovat aj pred cestou do zapadnej EU?

Mozmo, ked je nasavanie do motora za DDP tak to je lepsie.
Dovod celeho je ekologia a nizsia produkcia oxidov dusika.
Po zaslepeni udajne sa aj zvysi vykon.
Co preventivne vybratie a cistenie turba na zvysenie zivotnosti ci sa to neplati a ked tak rozoberat uz vylagrovane repasovat a dat repasovane nove.

Ja to riesim kvoli zvysenej spotrebe.
Pricina udajne vaha vzduchu, vstrek|y, vadny ERG diera na turbe zle turbo,
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Jirka N. » 27.02.2017 17:43

EGR je mechanicky zaslepený a protože Sorento s euro 4 nemá DPF z výroby tak nemám obavy z Rakouska. Taky nemají právo dát auto na čtení chybových hlášení když nemají jasný důkaz. A chybové hlášení může vzniknout samo po cestě a to nedovřením ventilu AGR díky karbonu. Dále je hláška formulovaná jako o nedokonalé funkci EGR a to znamená že i tak může být AGR částečně funkční a majitel to nemůže vědět a proto to Rakušáci nemůžou řešit.
Jinak AGR je největší kravina a stejně v průběhu času zanese sací potrubí a ventily tak že to ve finále zhorší emise. Takže bez něho to šetří motor a ještě zvýší výkon a sníží spotřebu. Takže je to vlastně ekologické :D
Jirka N. Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 245  Témata: 1
Registrován: 26.12.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 27.02.2017 21:46

Dakujem za info. kupil som cistiaci sprej na ERG. Z coho urobit tu zaslepku?
Videl som na nete aj nejake uz hotove na ine typy auta.
Napada ma cierna vodarenska guma co mam resp asi musim kupit z teplotne odolneho silikonu alebo al resp nerez plech ci obyc pozink a teplotny cerveny silikon?
Aj tak sa to bude kazde 2 roky na STK vyberat kod mazat a po stk davat spat.
Rozoberieme vycistime dame zaslepku a budeme uzivat, sem tam zmazem chybove kody.
Teraz mam 2 od immobilizera pribudne 3 od ERG.
(dnes som 1x mazal kody vid prispevok diagnostika)

Dobre to chapem? Lebo dakde udajne odborne zaslepia ERG za 200EUR.
To asi auto prestane fungovat, ale nie len ako sorento, ze da chybovu hlasku.
Aspon dajaka vyhoda okrem toho, ze je velke pohodlne bezpecne dobry tahac do 3,5t relativne dobra cena na kupu jazdeneho, kto sa nevyzna mysli, ze wau SUV
Solidna ramova konstrukcia, vlastnoti v terene uzaverka DOT....cena vykon

opacny protipol Mercedes G kde je super kvalita za astronomicke sumy, pozeral som jazdene od r 2013 ako sen s futuristickou navigaciou...
nove 100000eur jazdene po r 2013 50000 60000 EUR
nove 3x cena noveho sorenta
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Jirka N. » 27.02.2017 23:49

Záslepka je vyrobená z nerezového plechu 1,5 mm silného a je vložená viz obrázek. Náklady cca 5 Kč a vyrobil jsem jí podle původního nerezového těsnění. Vymontovaná je do 5 minut a vymazání hlášky z paměti taky do 5 minut.
Sorento jezdí s touto úpravou super a byl jsem asi první který na to přišel protože mě Němci - Sorenťáci varovali že auto půjde do nouzáku díky euro 4. Pak když jsem jim to ukázal tak zírali jak vyvoraný. To je vždy když teorie brání praxi v realizaci. Já se nebál a Sorento funguje super.
Ten Mercedes G je sice suprový auto, ale nesmyslně předražený a ojetý má vysoký náklady na servis. Nemá cenu nad ním uvažovat, jsou to vyhozený peníze v případě ojetiny.
Obrázek

Obrázek
Jirka N. Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 245  Témata: 1
Registrován: 26.12.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 28.02.2017 11:44

Dik super foto, zhaname plech na to tesnienie a ideme to robit potom dam vediet ci to pomoze.
Uzavrie sa to pred ventilom a tym padom ten ostane cisty ja by som to daval za ventil.
Dobre ze som si to zacal studovat, pred tym som ani nevedel ze nieco ako ERG existuje...
Nasavanie bude znova cistulinke, nebude sa spinit tak olej...
Uvidim co ta nizsia spotreba a vyssi vykon a dam vediet.
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Jirka N. » 28.02.2017 12:45

Pozor je to obráceně, je to zavřený u vstupu do sacího potrubí. To z důvodu přístupnosti a rychlé demontáže.
Jirka N. Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 245  Témata: 1
Registrován: 26.12.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 28.02.2017 13:24

Takze cervena sipka prvy obrazok na konci intercooleru co to tesnie ma take pruzky co trcia na centrovanie je zle a ma to byt dole ako zacina popotom ta cierna guma co ide do sania?
Plech mame a ked rozoberieme uvidime.
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod Jirka N. » 28.02.2017 13:35

Půvotní těsnění je ponecháno viz ty packy jeho centrování a pod ním je to vyrobený z nerezu.
Jirka N. Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 245  Témata: 1
Registrován: 26.12.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Čistenie celeho nasávania aj s turbom intercooler...

Příspěvekod fetkojur » 05.03.2017 15:26

ta cast s nerezovym tesnenim je uz urobena, diky super vdaka za radu fotil som to a daval sharovat, ale zatial na ten google link so vstrekmi
Tam, kde sa davalo tesnenie bolo zanesene az na 1/2 priemeru.
Zistil som, ale ze bolo zapchate odvetravanie motora ta cast co to malo stekat spat, cistili sme aj to, je to akoby retencna nadrz, kam sem tam pri dychani splechne olej okoby to co plava na polievke tak sa to usadi a stecie spat dole, ale spodok sa zapchal a olej tiekol do sania. ;-(

!!!Odporucam pri kazdej vymene oleja, vybrat preventivne ten kovovy sifon odvetravania a poriadne ho vycistit a potom presusit horucovzdusnou pistolou. !!!

Je z toho kopec problemov.

o inom je, ze sa z jeho vnutra odlupuje farba :-(

vid

http://www.turba.sk/o_turbach.htm

hlavne:

pretlak v kľukovej skrini, môže byť príčinou:
upchatý alebo znečistený odvetrávací systém

Co je moj pripad a preto to vydrbalo nastastie mierku oleja a zacal som to riesit.

Preto, ked sme minuly rok menili prasknuty kryt valcov a pre to davali von vstreky,
(Pozor na poradie vstrekov, ako som neskoro zial zisti, lebo ked sa pomiesaju treba nacitat do RJ nanovo poradie tusim podla 7 miestneho kodu :-(
boli tieto zadrbane od oleja.

Tak to teraz cistime cele aj to turbo preventivne.

Kia je odstavena a chodim boxerom 2005 94kw a meganom 1997 55kw


pretlak v kľukovej skrini, môže byť príčinou:
upchatý alebo znečistený odvetrávací systém

mam problem s cistenim turba

ma meniacu sa geometriu a je to cele zadrbane.

Original u inych sa to da rozsrubovat z predu rozobrat vycisti a nabrusit nalapovat do zrkadloveho lesku
Problem je v tom, ze ten nas ma skrutky zozadu :-(
vid ND z Ciny

https://www.aliexpress.com/item/Turboch ... 177.1g2GBc

tj by to trebalo vylisovat a tak rozobrat vycistit a vylestit do zrkadloveho lesku - nemal by sa potom na to tak lahko prichitit sajrajt
Miro moje ruky a moj radca sa s tym babral 2 hodiny a boji sa, ze pri vylisovani sa to dodrbe a bude treba kupovat nove
Tak to cistime zlozene. (bez Mira by som sa asi do nicoho z casovych dovodov nepustal)
Vylisoval to uz niekto vycistil a nalisoval spat?
Ci ked sa vylisuje treba novy nd bo sa to znici, ako napr simering a musi ist novy?

Ja to cistim zlozene.

Dalsi problem je stred.
Turbo bolo menene je tam rok 2013 byvalym majitelom v zaruke.

Mirovi sa zda, ze uz ma volu.
Bolo by to treba nechat tlakovat ci nepusta olej, skontrolovat volu a vyskusat vyvazit ci sa da.

Vsetko bolo OK ja som to chcel len preventivne precistit.

Vyvazovat treba preventivne ako kolesa vtedy je 100% istota.

Inak sa to moze az postupne rozmlatit.

To VGT, ale bolo zadrbane dost.(Vid linka aliexpres to je to co sa zaniesie.)

Asi by to trebalo cistit preventivne 30000-40000 km.

Inak to VGT a ERG este isli ale tazko, dobre, ze to preventivne cistim.

pred tym isli ale teraz to ise 3-4x lahsie

Tie sracku usadeniny robia svoje.

Uvidim tak o 3-4 roky pri dalsom cisteni, ale teraz s uzavretym ERG a fungujucim odvetranim, ci tam bude tolko sajrajtu.

Stastie, ze to riesim, mohlo sa odrbat vsetko cele auto postupne.

u predajcu sa tvaria, ze 5 r. auto ma ist do srotu a ma si kupit nove.

Co si myslite o castejcich vymenach olejov a prechodu na riesi olej, pri starsich autach na www.turba.sk
fetkojur Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 35  Témata: 5
Registrován: 21.09.2014
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Kia Sorento (2008)
76556 km @ 6.5 l/100km

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé