Stránka 2 z 3

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 03.12.2010 23:15
od gizmino
:kia: zdravím všetkých Sorenťákov...... tak dnes aj u nas na Slovensku v HC napadlo dosť snehu /asi 20cm / a tak som si aj ja zašantil na mojom Sorente /r.v.2008/ a bola to paráda. Pohon 4x4 nema chybu a už ani iné auto nechcem. Ked som nabehol na ľad alebo do šmyku, okamžite zareagovalo ESP,no proste paráda..... :thu: :lol: :kia:

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 04.12.2010 00:42
od Jirka N.
Taky jiné auto již nikdy nechci,protože jízdní vlastnosti jsou přímo famózní a vysoký sníh není žádný problém. Takže laťka pro výběr budoucího nástupce je takováto: Permanentní 4x4, redukce,nejlépe 100% uzávěrka zadního diferáku, pohotovostní váha od 2,1 tuny, tažná síla 3 tuny a více, rámové má přednost ale není to podmínka, světelná výška min 22 cm a výkon od 150 Kw.

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 04.12.2010 16:21
od devil1982
supr

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 10.12.2010 22:56
od bruczoun
Jirka N. píše:Taky jiné auto již nikdy nechci,protože jízdní vlastnosti jsou přímo famózní a vysoký sníh není žádný problém. Takže laťka pro výběr budoucího nástupce je takováto: Permanentní 4x4, redukce,nejlépe 100% uzávěrka zadního diferáku, pohotovostní váha od 2,1 tuny, tažná síla 3 tuny a více, rámové má přednost ale není to podmínka, světelná výška min 22 cm a výkon od 150 Kw.



jaka je spotreba?

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 11.12.2010 12:34
od Jirka N.
U mého Sorenta s permanentním pohonem, pohotovostní vákou 2210 kg a rokem výroby 2008- jedno z posledních vyrobených, mám dlouhodobou spotřebu 8,1 litru nafty a nyní ve sněhu 8,6. Takže je to super spotřeba s motorem 2,5 litru. Spotřebu měřím na dolití nádrže. Nafta je převážně z Makra + Vif :)

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 07.02.2012 15:14
od ctiteljan
Já ten 4x4low použil akorát jednou a to když jsem se škrábal ze škarpy do který jsem skočil sám abych neslisoval fiátka mám staré sorento bez TODu úžasně to driftujeakorát mu nesmím moc naložit pak se chytne předek a je po smyku

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 20.02.2012 21:28
od dany88
taky tak, byl jsem maximálně spokojenej, holt to zahřeje u srdce,když ostatní nemohou vyjet ani z parkovacího místa... :-))) nicméně trochu jsem pátral po tom jaká je primárně poháněná náprava u typu 2,5crdi bez TOD systému v režimu AUTO. Je to tak,že je to zadní??? Je to těžko postřehnutelné z místa řidiče. :-))) DÍKY SORENŤÁCI! P.s.: náhodou filtr částic se tam nemontoval? Rok 2005

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 21.02.2012 10:10
od Nymburák
Ahoj! Mám "nové" Sorento, kde není systém TOD, ale AWD nebo 4WD?. Nicméně tuto zimu si s ním na horách maximálně užívám. Mám Super gumy na sníh. Tam kde jiní nasazují řetězy já jedu jako předokolka. Pouze tuto sobotu kdy byl sníh-nesníh -po dešti zůstalo na cestě cca 15-20 cm této břečky jsem musel zapnout 4x4 a to konečně naplno využil a měl jsem co dělat se tím sajrajtem projet až na státovku. Bratránek měl pikapa jako předokolka s řetězy a ten je tam ještě dnes... Nééé, musel počkat na traktor a ten ho od tama dostal.
Závěr: jsem nadšený :) !

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 21.02.2012 18:34
od dany88
Nové Sorento je neskutečně nádherné a je teda vidět,že nic neztratilo ze své neporazitelnosti... ;-) Musím se opravit, sorento mám se systémem TOD, to znamená 2 polohy na voliči. Auto a low. Už jsem vyzjistil,že poháněná je zadní náprava, přední se připojuje přes visko spojku poměrem od 0:100 do 50:50. Jakou doporučujete údržbu pohonu 4x4? Jak často měnit náplně? Zdar a hodně síly... ;-)

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 21.02.2012 18:50
od Beda
Podle manualu viewtopic.php?f=161&t=916 by jsi mel menit olej v diferacich kazdych 30tis. km coz mne docela prekvapuje, protoze na mem Santovi je to predepsane snad jednou za 100tis. :huh:

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 21.02.2012 18:59
od dany88
joj, kde udělali soudruzi chybu? To je dost přitažené za uši... Těch 100tis je reálných,ale 30??? To bych dělal každý rok... :-( kromě výměny oleje v diferácích je ještě něco podstatného měnit či kontrolovat? Díky

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 24.02.2012 01:11
od viita
Tak si zkuste vypustit olej z diferáku, jak bude vypadat po 30 a po 100 tis. V druhém případě ti vyteče něco o konzistenci vazelíny.Těch 30 - 40 je reálných(dle režimu ve kterém auto jezdí), pokud nechcete mít problém.Navíc je to troška oleje za pár kaček a 10 min práce, jen LSD (samosvor) je o něco dražší.Přední diferák je v poho, tam je olej čistý jak slovo boží i po 50 tis.

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 27.02.2012 13:03
od dany88
říkáš za pár kaček...kolik teda cca přední a kolik zadní se samosvorem? Máš pravdu,hodně záleží na režimu jízdy. Asi to chce opravdu ozkoušet, já si typoval,že ideálních by bylo tak každých 60tis. :-)

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 12.12.2012 19:22
od superkutil
Zdravím, netušíte jak je to s řetězy na 4x4? Mám Sportage z roku 2007 a teď zvažuju, zda pořizovat řetězy? Míval jsem Passat AWD a tam jsem nikdy řetězy nepotřeboval, vždy vyjelo vše. Většinou když zapadl, tak nic nepomohlo. Jen jednou jsem dával řetězy na předek. Ale bylo to AWD s uzávěrkou mezinápravového a zadního diferenciálu. Sportage je předokolka s připínaným zadním náhonem a bez uzávěrek. Má smysl pořizovat na předek řetězy? Pomůže to něčemu? Kolega má Tuarega a v zimě má řetězy na všech 4 kolech. :D

Druhá věc je, zda vyhláška vyžaduje řetězy i na 4x4. :|

Re: 4 x 4

PříspěvekNapsal: 12.12.2012 20:08
od Nymburák
Pokud jezdis v takovych podminkach nepomuze pridana zadni naprava a dobry gumy, tak bych poridil pouze na predek tedy na hnanou napravu. A kdyz bude extrem, tak pripojis zadek. Tak bych to resil ja.