To je v pohodě. 0,5l sem 0,5tam. Nehodlám to měřit přesně a přepočítávat. To už jsem jednou zkoušel u minulého vozu, a PP lhal pokaždé jinak. Při úsporné jízdě ukazoval o 0,1-0,2l méně tedy skoro přesně, u ostré jízdy lhal jak prase, klidně i o litr. Jinak se stále držím na 6,5l a rozhodně nejsem brzda provozu. Jak říkám četl jsem plno recenzí testů, testů spotřeby tohoto motoru at už ve Sportáge nebo ix35, a právě po některých článcích jsem se obával. Někdo se pod 8,5l prý nikdy nedostal i při úsporné jízdě atd. Takže pro mě 1,6GDI velké příjemné překvapení. Ikdyž 1,6GDI Turbo by s tím autíčkem asi jinak zahýbal.
Takže dálnice ČR-Chor.: Prům rychlost 94km/h, 1125km.,spotřeba podle pp 7,9l. První čtvrtinu cesty jel tempomat za 8.1-8,2l. Drudou já za 7,6l .(na spotřebu) Pak už jsem to mastil jak se dalo. Nejrychleji jsem jel 160km/h a auto pořád ještě chtělo, ale já už né (foukal silný boční vítr). Ani jednou jsem nemusel v kopci podřadit na 5 nebo níž jako u minulého autíčka. Jinak moc pohodová cesta ikdyž půlku chorvatska dost pršelo.Nikdy bych neřekl jak dokážou takové blbiny jako deštový senzor, automatické spouštění světel a tempomat zpříjemnit cestu. Po cestě jsem nebyl unavený, dokonce ani krční páteř se neozvala. Po příjezdu napíšu. Obvykle to zpátky domů více honím tak jsem zvědav. A teď už jdu
Chor.-ČR : Prům rychlost 99km/h, 1097km. spotřeba podle pp 8,3l. Spodní část dálnice až po tunel sveti rok byl šílený protivítr, v tom stoupání před tunelem jsem musel dokonce podřadit až na 4 a stejně to nechtělo jet, ale ten protivítr byl fakt šílený. Rakušák co se za mě pověsil s golfem vr6 mě předjížděl a když vyjel vedle mě tak jen kroutil hlavou a aby se mu to rozjelo taky podřadil o dva dolů
. Za tunelem jsem mrknul na spotřebu a byla 8,9l. Zbytek dálnice jsem jel ve svižnějším tempu od 140 do 160km/h.
Pro počtáře : takže jsem si doma sednul a spočítal reálnou spotřebu. Tam 8,2l (PP 7,9l) - Zpět 8,6l (PP 8,3l). Výsledek je že PP lže o 0,3l. Což je v normě. Ještě si pohlídám o kolik lže při běžné jízdě "okolo komína". Protože momentálně mi po vynulování na našich okreskách kde jezdím 60-110km/h ukazuje 6,1l. Ale jak říkám nejezdím pomalu, ale jezdím plynule. V obci po rovině běžně řadím 1,2,3,6. 6 stupeň udržuje krásně 60km/h. Na konci obce jen sešlápnu plyn, rozjedu to na kilo a zase jen udržuju. Samozřejmě když chytnu nějakou "brzdu provozu" tak jí přejedu, pokud to jde.
Celkově mám nejeto jen něco přes 4tis. km.
Závěrem můžu za sebe prohlásit, že motor 1,6GDI je naprosto dostačující pro lidi kteří 90% projedou "okolo komína". Spotřeba na takový benzínový tank vynikající. I na dálnici jede skvěle, s přijatelnou spotřebou.