Letošní zimu jsem v krutých mrazech zjistil, že pravděpodobně odešly žhavící svíčky (nemožnost nastartovat při -15 a při strčení do garáže to po 5 min jelo bez problémů - vyloučen vliv paliva), tak jsem je začal hledat že je "projiskřím", abych zjistil, kolik jich budu měnit. U tohoto motoru jsou umístěny vzadu směrem od místa spolujezdce a jsou bez demontáže půlky věcí okolo motoru nepřístupný, některé lze pohmatem naslepo najít. Spojeny jsou kovovým páskem ukončeným silným jednožilovým drátem s konektorem, který je dobře přístupný někde nad rozhraním motor-vysokotlaký čerpadlo. Takže jsem alespoň změřil jejich odpor a DC "klešťákem" odběr při žhavení - dvě nefungovaly.
Nakonec jsem zvolil servis, protože nemám teplou garáž a znalosti na předpokládaný rozsah práce - a zásah to byl ještě větší, než jsem čekal, včetně vypuštění vody a "půlky motoru ven". Servisu to trvalo 4 hodiny, vyndali originální svíčky BERU, nakonec nefungovaly 3 - po 110 000km. Cena opravy s výměnou všech čtyřech byla 6000,- (ofic. KIA).