řazení

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

řazení

Příspěvekod pet11 » 07.12.2011 17:11

Zdravím dokáže mi někdo vysvetlit řazení u kia sportage 1998 na páce 2h-4h-(N)-4L . Zajímá mě které kola a jak pracují při konkrétních značkách. Dále na kolách mám přepínání LOCK co to dělá děkuji za vysvětlení.
pet11 Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 2
Registrován: 07.12.2011
Bydliště: Valašské Klobouky  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: řazení

Příspěvekod ohen10 » 07.12.2011 18:05

ak sa nemýlim, tak 2H je náhon jednej nápravy. 4H náhon všetkých 4 kolies a 4L sú opäť všetky kolesá, ale ideš max 20km/h asi. To by malo byť v extrémnych kopcoch. Aspoň tak nejak si to pamätám s pathfindera...prípadne ma niekto opravte 8-) a to 4L tam dáš len keď stojíš, preto možno nejaké N je predtým...a LOCK bude asi uzávierka diferenciálu...
Akustické vlny, šíriace sa zo zdroja v ľudskom hrdle, sa odrazia od bariéry geologického pôvodu so silou adekvátnou k pôvodnému impulzu. (Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva.)
Uživatelský avatar
ohen10 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 321  Témata: 13
Registrován: 17.04.2009
Bydliště: Nitra SR  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2009)
152000 km @ 6.0 l/100km

Re: řazení

Příspěvekod dursony » 07.12.2011 20:17

mas pravdu 2 h je bez redukcie hnana len jedna naprava, 4 h je bez redukcie hnane obe napravy a 4 L je 4x4 s redukciou.... nemalo by sa s tym jazdit nad 20-30 km/h auto ma vtedy vacsiu silu a vyssie otacky pri nizsej rychlosti...
dursony Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 3
Registrován: 28.07.2011
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia Sportage III (2012)
22000 km @ 8.3 l/100km

Re: řazení

Příspěvekod JanRypal » 06.01.2012 21:48

Jak psal zbytek, plus něco navíc...
2H - hnaná pouze zadní náprava
4H - hnané obě nápravy
N - neutrál - převodovka je zcela odpojená od spojky (určeno hlavně pro tažení vozidla)
4L - hnané obě nápravy přes redukci (obrazně řečeno dvojnásobná síla při čtvrtinové maximální rychlosti)

Zámky na kolech uzamknou přední diferenciál, což znamená, že se všechna 4 kola se točí stejnou rychlostí. Nestane se tak, že by se ti jedno kolo na nápravě zastavilo a druhé prokluzovalo (třeba na ledu). S tímto ale pozor na silnici a zvlášť na suché silnici: 1. na zatočení potřebuješ velkou sílu v rukách a 2. životnost uzávěry na suchém asfaltu v zatáčkách je tak 15 km a pak se to urve, rozsype a musí se to celé vyměnit. Uzávěra se smí používat jen na sněhu, bahně nebo podobně. Dále pak zajímavé zjištění - aby se diferenciál zamknul, musíš ujet cca 5-10 metrů, na odemknutí potřebuje zhruba stejnou vzdálenost. A úplně na konec - při přeřazování náhonu bys měl vždycky úplně zastavit. Při hodně nízké rychlosti sice přeřadit jde, ale zdravé to není. A při vyšší rychlosti je téměř jistota zubní sklizně v převodovce náhonu...
Kia Sportage II (2005) 4x4, 2.0 CVVT 16V DOHC, Active Ex
Uživatelský avatar
JanRypal Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 90  Témata: 3
Registrován: 12.06.2011
Bydliště: Valašské Meziříčí  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia Sportage II (2005)
99999 km @ 10 l/100km


Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé