Stránka 1 z 3

Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 01.10.2011 23:10
od vstastny
Po 5 tisících se Sportaží benzínem 2.0 CVVT mám problém s manuální 5-ti stupňovou převodovkou. Dosti ztuha se řadí hlavně 1. a 2. stupeň. Ostatní jdou o něco snadněji. Sice jsem si na to už celkem zvykl, ale když si pár mých známých řízení vyzkoušelo, řazení je všechny zarazilo. Máte stejné zkušenosti? Uvítám jakoukoliv radu, co s tím. Zatím jsem se na servis neobrátil, ale vážně o tom uvažuji.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 02.10.2011 20:16
od zulyk
pokial je nejaky problem, treba navstivit servis, mas predsa na auto zaruku

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 02.10.2011 21:25
od Nymburák
Mám podobný problém na novém Sorentu. Ze třetího na druhý jde velmi špatně zařadit. Musím si počkat na skutečně nízkou rychlost pak tam zapadne bez odporu. Ale při malinko vyšší rychlosti je cítit, že to hýbe snad s celým autem. Na 6000 km jsem to dal servisu, tam mi řekli, že to tak brzy rozebírat nechtějí tak ať to sleduji a hlídám zhoršení.... :? . Nyní půjdu na první garančku, tak jsem zvědav jak postoupí jejich reakce. Zda budu dál sledovat a třást se, že se to někde na cestách vysype všechno nebo zvolí pozitivnější přístup.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 02.10.2011 22:28
od M@jkl
vstastny píše:Po 5 tisících se Sportaží benzínem 2.0 CVVT mám problém s manuální 5-ti stupňovou převodovkou. Dosti ztuha se řadí hlavně 1. a 2. stupeň. Ostatní jdou o něco snadněji. Sice jsem si na to už celkem zvykl, ale když si pár mých známých řízení vyzkoušelo, řazení je všechny zarazilo. Máte stejné zkušenosti? Uvítám jakoukoliv radu, co s tím. Zatím jsem se na servis neobrátil, ale vážně o tom uvažuji.



ano mám to podobné.... :(

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 03.10.2011 10:17
od mir.jar
Do jednotky ide tazko pokial nejdem ozaj pomalicky.
Ale toto malokedy citim. Takto radim len pri komplikovanejsich krizovatkach ku ktorym chcem dojst zotrvacnostou a viem, ze zastavim uplne. chcem si len nachystat rychlost aby som sa potom venoval len krizovatke.
Na passate bolo tiez nieco podobne, ale len s jednotkou. V robote mi to robi na niektorych autach.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 03.10.2011 10:38
od peter562/12
pokial ho mas v zaruke nierozmyslaj a chod do servisu.od teho su tam.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 15.10.2011 07:31
od vstastny
Tak jsem s tím byl v servisu a během dne to opravili. Bylo to vadné táhlo. Teď řadím lehoučce.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 21.12.2011 15:43
od Patrik1974
Ahojte,
problem s radenim z jednotky na dvojku som tiez spozoroval pri cca 5tis km teraz mam uz najazdenych 12tis km ale nerobi mi to stale, semtam mi aj zaskrkaju zuby ked radim na dvojku z jednotky niekedy. Radenie ide uplne hladko teda vacsinou, ale podla mna by sa to nemalo takto chovat. Badam to ked je motor teda prevodovka este studena tak neviem, ci tam je problem so synchronom alebo s niecim inym.Teraz rozmyslam ci ist s tym do servisu alebo nie.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 02.01.2012 12:09
od lubos761
@ Patrik 1974 :
Ahoj, už jsem kdysi psal o problému s řazením z 1 na 2./ další řazení už není tak bolavý/. Zvlášť u studeného motoru, kdy ještě funguje obohacení směsi, klesají otáčky motoru příliš pomalu a synchron to nestačí pobrat. Konzultoval jsem to v servisu a bylo mě to vysvětleno tak, že tyto motory, k vůli emisím, mají delší dohořování zbytkových spalin a tím delší dobu klesání otáček motoru. Stává se mně i při zahřátém motoru, pokud víc vytočím při rozjezdu první převodový stupeň, tak cítím v řadící páce škrtnutí o dvojkový stupeň, než to synchron pobere. Zajímavé je, když motor zatížím chodem klimy, řadí se dobře, bez náznaků škrtnutí o dvojkové zuby. Celý život / a u mně je to fakt dlouho ;) / jezdím jako řidič z povolání, ale nikdy jsem nebojoval s řazením, jak teď, u Sportage. A závěr?
1. Nesouhlas s filozofií Kie, jakým způsobem řeší emise
2. Nevýtáčet motor při rozjezdu na 1. st
3. Zvyknout si na to :thd:
4. Najít nějaký positivum, třeba to, že má Kia větší setrvačný dojezd po odstavení plynu / daný bohužel, delší dobou dohořívání směsi/ ;)
Pěkný den. lubos761

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 02.01.2012 19:45
od Patrik1974
Ano presne sa to chova ako pises, len som nevedel, ci je to normalne, ale ako pises asi je to ok. Mne to robi ked je iba studeny motor ale to tiez iba obcas, ked to vytacam na jednotke za tepla je to ok. Toto som s radenim spozoroval iba teraz v zime.
Dik za odpoved som kludnejsi.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 24.01.2012 13:35
od mir.jar
nezda sa mi, ze je to normalne ak to niekomu robi a inemu nie

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 30.01.2012 00:07
od Patrik1974
Ale treba zbierat info 2.0 CVVT ci je to normalne, lebo vykony motorov a krutiace momenty na prevodovky, ktore su rozne bud na 1.6benzin alebo 1.7diesel alebo uz uplne ine automat 2.0 benzin alebo diesel.
Preto radi privitame Vase poznatky s radenim manualu na 2.0 CVVT manual, komu ako sa radi na sdvojku trojku. Napriklad ja uz mam 13tis najazdenych a radenie na dvojku mi uz take problemy nerobi. Piste prosim Vase poznatky manual 2.0 CVVT.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 19.02.2012 22:43
od grencer
Čaute. Jsem sice registrovaný už dlouho, ale tohle je můj teprve druhý příspěvek na foru. Mám stejný problém, ale při řazení ze 3 na 2. Páka se zadrhne a musím vyvinout větší sílu pro zařazení. Nepomáhá ani přeřazení na jiný stupeň ( 3,4). Tím pádem se obšas po zařazení ozvou od převodovky zvuky jak narazí zuby. Můj nejúsměvnější zážitek byl když sem na 3 přijel ke kruháči a před kruháčem chtěl přeřadit. Podařilo se mi to až uprostřed a všichni čekali až tam odtud vypadnu. Ani nevim jestli mávali rukama a vypad.

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 20.02.2012 09:17
od Beda
Zkus pouzivat meziplyn, ja ted v zimne nejsem treba vubec schopny zaradit z jednicky dvojku (kdyz je auto studene), taktez skoro vzdy zastavim, abych to tam dostal. Lehce tomu napomaha meziplyn anebo proste jen vyrazeni na neutral a dve zmacknuti spojky :roll:

Re: Problém s řazením

PříspěvekNapsal: 24.02.2012 17:42
od grencer
Jj. To by mohlo pomoct, ale synchrony fungovaly už v roce 81 na náklaďácích IFA, když sem dělal autoškolu. Proč ne tady? :?