Jakub píše:Startovací proud bych neřešil. Startér má příkon něco kolem 1 kW, tzn. že i při poklesu na 10V je potřeba proud 100A. Navíc nevíte jakou metodiku měření používají a při jaké teplotě je ten vybíjecí proud měřený.
Jen při výběru autobaterie pozor na konfigurátory. Už se nám tu stalo že např. pro ceeda navrhují rozměry a uchycení co tam vůbec nepasují. Nejlépe je si přeměřit původní.
Aké štartovacie prúdy vybrať?
Štartovací prúd sa udáva v A (ampéroch). Čím viac je na palube vozidla elektrospotrebičov (rádio, palubný počítač, osvetlenie, podporné systémy), tým väčší prúd by mala vedieť autobatéria dodať. Takisto dieselové motory majú vyššie nároky na autobatériu. Najbežnejšie a postačujúce sú batérie so štartovacím prúdom 510A.
Jaký startovací proud autobaterie vybrat?
Startovací proud autobaterie udává, kolik je schopna dodat jednotek proudu během krátkodobého procesu startování automobilu. Tato hodnota je přímo úměrná počtu spotřebičů, jimiž vůz disponuje. Například benzinová Škoda Felicia si bez předchozích úprav v elektronice vystačí se startovacím proudem 400 Ah. S rostoucí automobilovou třídou se však zpravidla nároky na startovací proud zvyšují a stejně jako u kapacity baterie se hodnota potřebného startovacího proudu zvyšuje u dieslových motorů.
Vo Forde Fucus 1,6 benzín som mal Bosch S4 74Ah a štart.prúd 680A vydržala 6 rokov/asi 130000km/ teraz v sobotu vymenená za novú takú istú.....
Veľkosť štartovacieho prúdu určuje výkonnosť akumulátoru....
44Ah 280A znamena: 280A x 12V =3,4kW
44Ah 350A znamena: 350A x 12V = 4,2kW
-ako vidíte kapacita/Ah/ nehrá žiadnu rolu ta len urči či vám parkovačky budu svietit 12hodin alebo 2hodiny
A ak sa pozriete na posledný výpočet tak je vam jasne prečo --- 90Ah baterku namiesto 74Ah?
original mal: 74Ah 680A to je teda 680x12=8,2kW
... 74Ah 420A ..... 420x12=5kW - v zime horšie štartovala/po určitej dobe/ (mala o 3kW menši výkon)
... 90Ah 700A .....700x12=8,4kW -je to lepší výkon na štartovanie v zime .......