Stránka 1 z 3

Trubky topení

PříspěvekNapsal: 02.11.2009 21:27
od violator
Zdar všem,

tak se povedl husarský kousek: V dobré víře jsem zalehl pod Carnivala a před zimou opravoval drobné oděrky na podvozku. Tak jsem si všiml orezlých trubek k zadnímu topení. Rezavé byly jak "Lišák Pedro". V dobré víře jsem je trochu polechtal ocelovým kartáčem, že je následně natřu reaktivní barvou. A to byla osudová chyba... :cry: Po nastartování jsem si všiml mokrého fleku pod autem. Ten pohled stál za to - "Fontána pre Zuzanu" doslova a do písmene. Střední trubka prožraná na ***. Zadní nevypadá o moc lépe. Po telefonátu do KIA Neplachovice jsem trochu zalapal po dechu - střední díl stojí 1980,- Kč bez DPH, zadní díl 1733,- Kč bez DPH a pření díl u motoru jako lahůdka za 3600,- bez DPH - ten zatím neteče. Tak jsem si dobře naběhl. Ve středu jedu pro nové, nic jiného se nedá dělat. Staré zavařit nejdou, protože jsou, jak "papír". Zkoušel jsem je vyrobit z mědi, ale nikdo je nechce patřičně naohýbat a svařovat se musí stříbrnou pájkou. Ve výsledku byly měděné trubky levnější o pár korun, než origo díl. Dostalo se mi doporučení, nové trubky natřít důkladně základem a poté napatlat BODY, nebo něčím na bázi gumoasfaltu. Je to prý na Carnivalu hodně bolavé místo a s tím souhlasím, protože trubky jsou uchyceny pod autem bez jakéhokoliv krytu, či ochrany před solí a kamínkama z naši superkvalitních cest. Tak ať víte, co vás čeká, až se začne v motoru ztrácet chladící kapalina - samozřejmě to nikomu nepřeju !!!

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 02.11.2009 21:36
od kofejn
Buď rád, že si na to přišel doma a nestalo se ti to někde na cestách. Já pod auto ještě nevlez :roll: .

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 08.11.2009 09:53
od violator
Zdar fšem,

tak trubky vyměněny, zase jezdím.. Akorát se to nechtělo odvzdušnit, ale po zahřátí a krátké jízdě začal topit i zadek. Při výměně vyteklo mi asi 3-4 lt chladící kapaliny. Dolil jsem asi cca 1,5 lt více se nevleze. Uvidím až to trochu sedne, kolik chladící kapaliny bude chybět. Odpo zkusím nafotit tu prasklou trubku - bylo to "za minutu dvanáct" a naštěstí v garáži.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 11.11.2009 18:58
od roman1974
Ahoj, tak to je síla..... promiň, jen mě zaráží vodní topení vzadu? Žiju v domnění, že tam mám v pravé stěně za dveřmi jen elektrický "radiátor", u kterého reguluji zapnutí/vypnutí a 3 stupně rychlosti ventilátoru. To jsem alespoň nastudoval v návodu a hlavně mi tam normálně nic jiného netopí.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 13.11.2009 22:50
od violator
Zdar Romane,

taky jsem čekal elektrické topení... Trubky s chladící kapalinou jdou podel rámu v pravo do zadu kolem rezervního kola za zadní podběh. Taky tam směřují trubky od klimy, ty jsou izolované a dobře. Po odkrytování zadní ho deklu vedle poslední řady sedadel v pravo, vidím ventilátor, dvě trubky do výměníku klimy, servomotor s klapkou na přepínání proudu vzduchu a v tělese ventilátoru několik drátů. Předpokládám, že to budou odporové předřadníky pro regulaci rychlosti zadního větráku. Zadní topení vidět není. Pokud je auto studené, tak chvilku po nastartování začne u rohu pravých zadních dveří foukat vlažný vzduch - stisknuto tlačítko RRHTR (na středním panelu) u regulátoru zadního topení se rozsvítí nápis HEATER. Po pár kilometrech to topí až moc. Ale že by v zadu topila elektrika tvrdit nemůžu. Jinak pokud je zapnutá klima v zadu, tak fouká ze stropních panelů. Aspoň tak to funguje u mne.

T.K.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 02.02.2010 23:05
od Boza
Našel jsem zajímavý tip na náhradu těhle trubek: tady http://www.kia-forums.com/kia-carnival-sedona/40936-rear-heater-pipes-2.html popisují lidi z UK jak je nahrazují gumovými hadicemi. Pokud dobře rozumím textu a rozstřelu topení, tak jsou sekce trubek topení stejně pospojované nějakými gumovými spojovacími díly takže jde jen o výběr správné (kvalitní) hadice.

Řešení stejného typu zmiňují i němečtí :kia: Carnival uživatelé: http://www.kia-board.de/forum/fahrzeuge/carnival/15959-heizungsrohre/

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 03.02.2010 08:54
od Beda
V praci pouzivama pri natapeni forem gumove hadice a mame ozkouseno, ze v pohode vydrzi i 120°C, takze staci jen vybrat ten spravny typ :)

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 03.02.2010 14:41
od Boza
Jo jo, o vnitřním průměru 15-17mm je na trhu dost, i pro vyšší tlaky/teploty.

Chystám se ty roury zkontrolovat a pokud možno nafotit celou trasu středního + zadního dílu aspoň, docela o těch hadicíh uvažuju. Když se povede, postnu stav před+po.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 04.02.2010 06:24
od maro
violator píše: svařovat se musí stříbrnou pájkou


Toto ti kto povedal? určite stačí cínová pájka

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 17:56
od violator
Zdar,

asi stačí cínovat, udělá to taky svoji službu... Stříbro je prý pevnější ve spoji a na furt :) - Tvrdil topenář....

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 29.04.2010 07:26
od Ondrej29
Vcera som absolvoval prehliadku v ramci jarnej akcie. A bolo to urcite na nieco fajn ... ked dvihli auto a kontrolovali spodok, prisli na to, ze uz slzia prehrdzavene trubky kurenia vzadu pri rezerve ... takze ma caka vymena. Len som zvedavy na tu cenu. Ale urcite to bude menej, ako keby mi to malo prasknut niekde cestou, vytiect chladiaca a prehriat tak motor.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 06.09.2010 14:54
od JeD
Tak se mi stalo presne co posledni prispevek zminuje.Cestou mi vytekla chladici kapalina a motor se uvaril, ponevadz sleduju zajimavejsi veci nez teplomer. Dolil jsem tri litry vody a vse vypadalo v poradku, den to stalo v garazi a na zemi ani kapka. Pak jsem s tim jel domu, teplota v poradku, motor v pohode, prijedu, a zase jsem dolil dva litry. Toz jsem nevahal a sup servis (auto mam ani ne mesic, takze do znackoveho, abych se mohl pripadne vesele soudit s bazarem ;)
V servisu to omrkli a problem odhadli prave na trubky k zadnimu topeni. Cena oskliva, druhovyroba neni, improvizovat se mi moc nechce, pujdu do originalu. Co me ale fascinuje, to auto jezdi od prosince 2006, tzn. ze to nevydrzi ani 4 roky pri 90tis. km? To je teda dost psycho :thd:

Na druhou stranu, bal jsem se, ze to bude zavaznejsi pruser, takze jsem vlastne happy. Uvidime, definitivni slovo servis jeste nerekl.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 10.09.2010 21:16
od roman1974
Ahoj,
po dřívějším přečtení příspěvku jsem samozřejmě taky nevydržel a letos při přezouvání na letňáky na jaře pod auto zalehl, auto mám stejně staré jako ty a stav trubek mě taky trochu vyděsil, opravdu jsem tam původní barvu, kromě strany trubky od karoserie nikde nenašel, tak jsem to jen lehce opatrně očistil a natřel... uvidím před zimou, zatím to určitě neteklo... je fakt, že nic tak načatého jako tyhle trubky jsem tam nenašel.... tak asi kvalitní materiál.

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 22.09.2010 12:35
od JeD
Tož opraveno, společně s celkovou prohlídkou auta a seřízením světel rovných 6kkč. Materiál stál včetně 5 litrů nemrznoucí směsi 2800.-
Tak pokud to bude jediná oprava spojená s nákupem ojetého Carnivalu, budu jakž takž spokojen :)

Re: Trubky topení

PříspěvekNapsal: 22.09.2010 17:07
od Boza
Máte prosím někdo představu jak se trubky topení pohybují v tuzemsku cenově pro model r.v. 2000? Přestože opticky vypadají v pořádku (dobře, v jednom místě vzadu je vidět že už byly opravované), tak uvažuju o preventivní výměně. Do Dolnisu se mi volat moc nechce, bo už jsem z nich sosal ceny na mraky jiných dílů :x

Ptám se na tuzemský trh, polské ceny znám :D