Stránka 1 z 1

Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 15.04.2017 13:55
od RADEK_BEDAK
Ahoj všem,
podařilo se mi při výměně filtru zavzdušnit palivový systém u 2.9crdi 136kW motoru (rv.2006 listopad). Stručně popíšu problém: Vyměnil jsem palivový filtr, všechno jsem to správně zapojil a sednul do auta. S otevřenou kapotou (nevím jestli to je relevantní) jsem zapnul zapalování na cca 10 sekund potom jsem to vypnul a znova zapnu zapalování na cca 10 sekund, potom jsem zkusil nastartovat a motor okamžitě chytnul, bohužel po chvíli běhu chcípnul (došla mu nafta). Zkoušel jsem tedy pumpovat pumpičkou vedle filtru (asi 2min) a cejtim že v tý pumpičce je taky nafta se vzduchem. Rozpojil jsem i ty tři ryclospojky na filtru abych viděl jestli při sepnutym zapalování bude téct do filtru nafta a neteče. Prostě se nechce sepnout podávací čerpadlo. Nevím ale proč. Zespoda filtru je nějaký čidlo nebo co to je a tak jsem myslel, že si to s tím novým filtrem nerozumí,taj jsem tam dal zpátky ten starej filtr a pokus jsem opakoval, ale podávecí čerpadlo se stejně nezapne.
Mám tyto dotazy:
1-Má to vůbec podávací čerpadlo??:-)
2-Jak prověřím, že to čerpadlo tlačí, když nepomohli ty rozpojený hadice?
3-je nějaká podmínka pro běh podávacího čerpadla (protitlak, zapojení toho snímače na filtru...)?
4-jak se palivový systém dá spolehlivě odvzdužnit?
5-Má to ještě jiný háček?
Dříve jsem měl HDičko a tam jsem měnil pal filtr asi 5krát a nikdy žádný podobný problém. S Carnivalem jsem jinak spokojený, doufám, že jsem si ho nerozbil:-))
Děkuji moc za rady.
Radek

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 15.04.2017 14:44
od Beda
Posli mi VIN auta, at se podivam, ktery model presne mas. Podle toho ti pak muzu zodpovedet vetsinu tvych otazek.

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 15.04.2017 17:19
od RADEK_BEDAK
Ahoj,

Vin auta je: KNEMB754276142903
děkuji za ochotu

Radek

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 15.04.2017 17:38
od jozzo
Na tdi sa novy filter musel zaliat novou naftou, ked nie,tak to sprevilo presne tak isto. Daj ho dole a zalej naftou, lebo odvzdusnovat to je na dlho..

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 16.04.2017 00:39
od Beda
1-Má to vůbec podávací čerpadlo??:-)
Podle VINu to vypada, ze to nema podavaci cerpadlo (ukazuje to jen pro motor 2.2), takze je treba zalit filtr naftou a jeste bych to napumpoval pres balonek u filtru. Pravdepodobne si taha naftu vysokotlaky cerpadlo, takze je ted asi zavzdusneny.

2-Jak prověřím, že to čerpadlo tlačí, když nepomohli ty rozpojený hadice?
Spojeno s problemem v bodu 1.

3-je nějaká podmínka pro běh podávacího čerpadla (protitlak, zapojení toho snímače na filtru...)?
Snimac na filtr je snimac pritomnosti vody v palivu, je mozne, ze tam byt musi a jit z nej signal (to je jen domenka).

4-jak se palivový systém dá spolehlivě odvzdužnit?
S timto zkusenost nemam :no:

5-Má to ještě jiný háček?
Dal mne nic nenapada.

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 16.04.2017 08:11
od RADEK_BEDAK
Ahoj,
děkuju moc za odpovědi. Bohužel to mam teď zavzdušněný až do vysokotlakýho čerpadlo, takže pouhé zalití filtru mně už nepomůže. Vyzkoušim to odvzdušnit podtlakem, udělám si T´čko na výstupu z filtru a budu tahat ten vzduch přez nádobku s naftou, aby se to při poklesu podtlaku vždycky nadechlo nafty. Jestli se mně to povede, tak sem ještě napíšu. Když se to nepovede a zničim si tim podtlakem čerpadlo, tak sem napíšu taky:-))
Ještě jednou děkuju
Radek

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 16.04.2017 08:25
od jozzo
Minule to robil kolega na 5 bmw a spravil to iste. Zalej filter a po chvili to chyti bez problemov. Naco podtlaky a trapit sa s tym. Do filtra vojde cez 2 dl paliva, motor to na volnobehu spotebuje za 15 min. Takze potrebujes tocit dlho starterom, aby sa naplnil. Ked ho zalejes, ostanu prazdne jen trubky za filtrom a tie sa po chvili startovania naplnia naftou z filtra. Ale sprav ako chceš

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 16.04.2017 14:09
od RADEK_BEDAK
Ahoj,
tak Carnival zase jezdí. Jak psal jozzo, stačí asi zalejt filtr (po okraj se tam vešlo cca 400ml). Nechtělo se mně ale trápit čerpadlo během nasucho (protože sem to měl už zavzdušněný), tak jsem to udělal takhle:
1-zajel jsem pro 2litry nafty
2-v lékárně jsem koupil megastříkačku (proplachovací na 150ml)
3-je potřeba sehnat nějaký vhodný hadičky (vnější průměr 8 a 10 použil jsem FESTO)
4-zalil jsem ten filtr pookraj(cca 4dl nafty)
5-nasál jsem do poloviny stříkačky naftu (bez vzduchu) a přípojil jsem se přez rychlospojky hadičkama na jednotlivý hadice (průměr 8 a 10) potom jsem natahoval a šly bubliny, na konci zdvihu jsem začal tlačit (naftu) zpátky do hadic a tento postup jsem opakoval, až bubliny nešly (musel jsem třeba i dotankovat naftu do stříkačky)
6-plný hadice sem potom připojil na plnej filtr a šel nastartovat, chytlo to na druhý otočení kliky:-). Po pár sekundách volnoběho sebou motor na sekundu škubnul a spapal poslední bublinku. Jel jsem to projet a už necuknul.
Díky za rady, nejdůležitější je vědět že tam neni podávací čerpadlo:-)))
Radek

Re: Zavzdušnění pal sostavy 2.9crdi

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 23:09
od Kaaprik
Skutecne to nema palivove cerpadlo jak ho zname ze starych aut. Ma to jen vyskotlake cerpadlo ve kterem je jeste navrch male lamelove nizkotlake podavaci cerpadlo. Draty ve filtru jsou 2. Jedno je ohrev nafty a druhe cidlo na vodu v nafte. Myslim ze jsi si to zavzdusnil tim ze jsi napoprve nezalil fitr. Jinak nevidim duvod proc to nejelo hned na poprve. Asi by obcas zakuckal ale rozhodne by nemel chcipat. :D