@kijak: Súhlasím s oboma tvojimi bodmi čo si napísal. Pokiaľ auto svieti vzadu od výroby, OK. Pokiaľ auto umožňuje zapnúť zadné obrysovky tak, aby nebola porušená legislatíva v súvislosti s predným denným svietením - OK.
Ale svietiť obrysovkami / stretávačkami (nie denným svietením) vpredu, len preto aby som mal vzadu rozsvietené obrysovky, pretože mám pocit, že to zabráni aby do mňa niekto vpálil, alebo mám strach, že ZABUDNEM rozsvietiť svetlá pri zníženej viditeľnosti - to osobne považujem za nezmysel. Keď brzdím, tak svietia brzdové svetlá. Keď moje auto tvorí prekážku v cestnej premávke, tak používam výstražné svetlá a inštalujem trojuholník.
Ale hlavne som chcel uviesť na pravú mieru toto
olin píše:Konečně začínají automobilky chápat, jak nebezpečný nesmysl politici vyplodili...
Nepovažujem za nezmysel to, že auto pri normálnej viditeľnosti vzadu nesvieti. Politici denným svietením vpredu NERIEŠILI viditeľnosť auta pre vodičov idúcich za motorovým vozidlom, ale viditeľnosť auta pre CHODCOV, ktorí ak to auto prehliadnu, tak za to zaplatia cenu najvyššiu. Štatistiky nepustia - pred zavedením denného svietenia bol podstatne väčší počet nehôd (smrteľných), keď chodec prehliadol auto, ako keď vodič si nevšimol, že má pred sebou auto. Neviem či sa za tie roky výsledky štatistiky zmenili (denné svietenie spôsobilo úbytok nehôd s chodcami a v štatistikách začali vyskakovať nárazy áut zozadu), keď zrazu vyvstala potreba svietiť aj vzadu, alebo je to len módny výstrelok a snaha zobrať vodičovi ďalšiu povinnosť (je možné že denné svietenie vzadu je lacnejšie ako snímač pre automat a automobilky tak reagujú na zvýšený počet polovodičov jazdiacich s denným svietením bez ohľadu na viditeľnosť).
Kto chce vzadu svietiť, nech svieti. Ale bol by som veľmi nerád, keby sa táto mánia preniesla do legislatívy a stalo sa to povinnosťou.