Stránka 1 z 1

Škubání studeného CRDi motoru

PříspěvekNapsal: 31.07.2019 16:00
od jiri.spilauer
Ahoj všem,

vlastním Carense 2.0 CRDi 103 kWh, r. v. 2008.Brzy bude mít najeto 200 000.Nedávno začal kuckat při studeném startu. Při rozjezdu na 1 a i po přeřazení na 2. Auto poskakuje,jako kdybych se učil rozjíždět. Dal jsem to do Kii a tam mi řekli, že prý je problém s turbem, že do něj prosakuje olej a mám prý po nastartování chvíli nechat běžet volnoběh, aby se vyrovnaly tlaky nebo co..... a pak se rozjet. Tipoval jsem zanesenej EGR, ale ten prý je v pohodě. Do turba se mi hrabat nechce, přesto kdybych chtěl mít jistotu, poradíte, kde by mi zdiagnostikovali turbo? Pochybuju, že v Kie by to někdo dělal....máte někdo podobnou zkušenost? Jsem z jižních Čech (Budějovicko).
Díky za případné zkušenosti.

P.S. Vypozoroval jsem další nestandardni jev, při 1500 otáčkách na 3 nebo 4ku, když noha jen lehce tlačí pedál a udržuje rychlost, tak motor jakoby přerušovaně hučí (hů-hů-hů-hů-hů),ale otáčky drží. Jakmile přidám plyn nebo uberu na volnoběh, zmizí to. Omlouvám se,nepopisuju sovu,ale nenapadá mě lepší přirovnání :-) Mohlo by to s tim souviset?

Re: Škubání studeného CRDi motoru

PříspěvekNapsal: 01.08.2019 03:33
od Quadrant
Turbo říkali jo , že prosakuje olej do turba :D tak je to nejdražší položka tak proč by ti to neřekli.
Turbo prosakuje ale normálně tedy, jen lehce se tvoří mlhovina , a pokud by to překročilo limity a naplnil se intercoler tak ti to ten olej nacucne a už ten motor nezastavíš = výsledek je že se ti přetočí motor 8-) Jediná šance je něčím rychle ucpat přívod vzduchu.
Navíc do sání jde i olejová mlha s odvětrávání víka ventilů tak že sání je prostě jeden velký olejový tunel :D
Můžeš mít i bordel v naftě, respektive vodu v nádrži, nebo špatnou naftu, nebo žhaviče.. vstřikovače :huh:
Jako první bych vyměnil palivový filtr + i vzduchový, pak natankovat prémiovou naftu buď BENZINA VERVA a nebo OMV MAXXMOTION + bych tam dal ještě pro jistotu VIF super diesel aditiv.
Pokud bude problém přetrvávat šel bych po žhavičích a vstřikovačích..
Tak že držím palce ať je to jen tou naftou :drink:

Příčina zjištěna, ale jaký díl?

PříspěvekNapsal: 25.09.2019 12:57
od jiri.spilauer
Zdravím všechny. Tak nakonec po složitých peripetiích se zjistilo, že je v háji škrtící klapka, je stále otevřená a motůrek na její ovládání nefunguje. To škubání ustalo, ale hned nato auta přestalo akcelerovat a nepřelezlo přes 2000 otáček. V servisu předpokládají, že to spolu souviselo, takže jim budu věřit. Nicméně nyní řeším, kde ten díl koupit. Politika Kii je nesmysl z Marsu, orig. díl za 21 000, replik je řada, ale v ČR i různí výrobci pod cca 5 000 Nejdou. V Koreji na Korapsu nebo na Ebay se dá sehnat za cca 3500 a dokonce jsem našel za cenu do 2 000. Co si o tom myslíte? Báli byste se dílu z Číny? Objednávám z Asie běžně spotřební elektroniku, ale díl na auto z Číny.....no nevím. Mrkněte sem: https://www.ebay.com/itm/Diesel-Electro ... SwVZBdCnle
Osobně se kloním ke kompromisu, koupit z Koreje, ale třeba máte někdo už s timhle výrobcem zkušenosti.....?

Díky všem za případné odpovědi.

Re: Škubání studeného CRDi motoru

PříspěvekNapsal: 25.09.2019 13:09
od Mirse
Zkušenosti přímo s tímto výrobcem nemám ale všeobecně bych se nákupu na e-bay nebo alíku až tak nebál, konkrétně já už tam nakupuju cca 5 let a neměl jsem zatím ani jednu reklamaci, oni se ty díly od originálu až tak moc lišit nebudou ...
Ale je to jen můj názor, počkej si jestli se se svými zkušenostmi a radami ozvou další ...

Re: Škubání studeného CRDi motoru

PříspěvekNapsal: 25.09.2019 18:34
od mv12
Z Číny těžko hádat, co to bude za kvalitu (materiál, rozměrová přesnost atd.). Může to dávat smysl zariskovat a zkusit, pokud není jiná rozumná alternativa, ale když to mají na Koraps.com, tak bych objednal tam... a pokud za těch 3500 nabízí originál, tak bych ani neváhal.

Re: Škubání studeného CRDi motoru

PříspěvekNapsal: 25.09.2019 20:43
od Beda
Z Korapsu nakupuji uz nekolik let a muzu doporucit prave nakup tam, protoze prodavaji originaly ;) Nema cenu kupovat to nejlevnejsi, muze se to vymstit treba na zivotnosti dilu :| Ted muzes zaplatit 2tis. a za dalsi rok(y) hned 3,5tis. kdyz ti odejde ten levny dil.