Stránka 2 z 4

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 27.02.2014 19:38
od mica
30.1.2014 jsem si také toho krasavce dovezl dom,ale pouze ve výbavě comfort plus.Zatím velká spokojenost.Seznamuji se s obsluhou.Ať nám to jezdí :D

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 21.04.2014 18:29
od pida75
Ahoj kolego,
tak už i já jsem se konečně po více jak půl rokce dočkal svého nového vozu. KIA Carens 1,6GDi Exclusive je můj první nový vůz. Před tím jsem vlastnil vozy z druhé až třetí ruky. Rád konstatuji, žé vůz je velmi poveden jak vzhledově tak i po praktické stránce. Rád bych se teď podělil o své dojmy. Mám najeto něco málo přes 2200km, a abych jen nechválil tak malá ALE přeci jenom mám. ;) Předně mě nemile překvapily poměrně hlučné letní pneu(dodávané výrobcem 225/45 R15). Vůz jsem přebíral na zimních pneu(205/55 R16) se kterými jsem najezdil cca 1700km. Po přezutí na letní byl rozdíl v neprospěch R15 znat již při prvních metrech. Další malou výtku bych měl k motoru. ;) Pokud člověk jede v klídku a bez velkých nároků na výkon tak si není nač stěžovat, ale jak mile je třeba někoho předjet,je dobré si to nejprve dobře rozmislet. Především do kopců je kolikrát třeba podřadit až o dva stupně a motor vytáčet až ke 3000 otáček. Vzhledem k tomu, že nejsem žádný závodník, ale pohodář který se jízdou v novém voze kochá se s tímto nepatrným neduhem rád naučim žít. Nakonec tento vůz svým posláním na žádné závodění není určen. Jinak jsem s vozem velmi spokojen a rozhodně bych ani po výše popsaných skutečnostech neměnil.
Těchto vozů, s touto motorizací a výbavě po našich silnicích asi moc jezdit nebude a tak budu rád, když si budu mít s kým občas vyměnit par dojmů z provozu tohoto vozu.
Tak ať nám ty naše korejské kočáry pěkně jezdí.
Ahoj Michal

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 21.04.2014 18:48
od M@jkl
Ahoj, k motoru : až najedeš 20 tis.km tak ten motor nepoznáš, zatím jsi pořád v záběhu, tak že jezdi opatrně a musíš počkat :-)

Mvjkl

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 21.04.2014 19:38
od Štefan BY
Ahoj pida75, aj ja som bol po prezutí na letné nemilo prekvapený hlučnosťou, ale po pár 100km to je lepšie (asi som si zvikol... :D )
A k tomu motoru, mám síce Rio 1,25 ale s 1,6GDI asi nebude problém, je to benzín a keď treba predbiehať treba podradiť - moj prípad 70 - 80km/h, radím z 5 na 3 (vtedy to má pekný zvuk :) ) a zrýchľuje to pekne tiež :D
Takže chce to len cvičiť a cvičiť :D :D :thu: :kia:
Uži si autíčko :thu:

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 21.04.2014 20:54
od rudolf.tomka
pozeral som tech. údaje Carens 1,6 GDI, žiaľ nízky krútiaci moment 165 Nm , neurobí z tohto auta raketu / mám KIA SOUL , tak viem ako to jazdí / + pohotovostná hmotnosť cca 1400 kg + pasažieri , ano na rovinke to zrýchľuje plynule, aj sa s tých dá predbiehať , na 3ojke pekne vytočiť motor aj na 4500 ot. , ale až po zákl. ZÁBEHU :!: a potom uvidíš ten pôžitok a radosť z jazdy , lebo do 3000 ot. je to tak na bežné jazdenie do práce :D 50-90-50 :thu: tak ako aj ja denne ;) vydrž a uvidíš ... P.S. 225/45 R15 :?: také som vo výbave nenašiel :?
Disky kolies a pneumatiky
Štandardné 16 x 6,5 palca, oceľové 205/55 R16
Príplatkové 16 x 6,5 palca, zliatinové * 205/55 R16
17 x 7,0 palca, zliatinové 225/45 R17
18 x 7,5 palca, zliatinové ** 225/45 R18

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 21.04.2014 22:53
od MP1
K otáčkam motora. Vytáčanie po 3000 ot. nie je vytáčanie. Ja mám síce Ceed sw GDi, ale pri predbiehaní bežne točím 5000 a niekedy aj 6000. Vtedy má motor aj pekný zvuk a aj potrebný ťah.

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 22.04.2014 17:54
od pida75
Ohledně těch letních pneu se omlouvám za malou dezinformaci. Jedná se o 225/45 R17. Nicméně děkuji za vaše povzbuzující reakce ohledně výkonu motoru.
Jak jsem shrnul na závěr, s vozem jsem "zatím" :D nad míru spokojen a rozhodně své volby nelituji.

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 22.04.2014 21:51
od spd001
pida75 píše:Ahoj kolego,
tak už i já jsem se konečně po více jak půl rokce dočkal svého nového vozu. KIA Carens 1,6GDi Exclusive je můj první nový vůz. Před tím jsem vlastnil vozy z druhé až třetí ruky. Rád konstatuji, žé vůz je velmi poveden jak vzhledově tak i po praktické stránce. Rád bych se teď podělil o své dojmy. Mám najeto něco málo přes 2200km, a abych jen nechválil tak malá ALE přeci jenom mám. ;) Předně mě nemile překvapily poměrně hlučné letní pneu(dodávané výrobcem 225/45 R15). Vůz jsem přebíral na zimních pneu(205/55 R16) se kterými jsem najezdil cca 1700km. Po přezutí na letní byl rozdíl v neprospěch R15 znat již při prvních metrech. Další malou výtku bych měl k motoru. ;) Pokud člověk jede v klídku a bez velkých nároků na výkon tak si není nač stěžovat, ale jak mile je třeba někoho předjet,je dobré si to nejprve dobře rozmislet. Především do kopců je kolikrát třeba podřadit až o dva stupně a motor vytáčet až ke 3000 otáček. Vzhledem k tomu, že nejsem žádný závodník, ale pohodář který se jízdou v novém voze kochá se s tímto nepatrným neduhem rád naučim žít. Nakonec tento vůz svým posláním na žádné závodění není určen. Jinak jsem s vozem velmi spokojen a rozhodně bych ani po výše popsaných skutečnostech neměnil.
Těchto vozů, s touto motorizací a výbavě po našich silnicích asi moc jezdit nebude a tak budu rád, když si budu mít s kým občas vyměnit par dojmů z provozu tohoto vozu.
Tak ať nám ty naše korejské kočáry pěkně jezdí.
Ahoj Michal


Cau.ako aj ked si spokojny s tym motorom podla mna to nemoze byt vyhra kedze auto nepatri medzi najlahsie a osobne by som s nim pod 3000 otacok ani nejazdil ked chcem aj predbiehat nie sa len vozit.pozri si kde tvoj motor dosahuje najvyssi krutiaci moment a tam ho treba vytocit ked chces predbiehat rozumne a nie ako autobusar ikarusu.o 2 stupne je normalna vec ba dokonca uautomatu je to bezne.cudujem sa preco kia neponuka aj 2.0gdi ktory ma Hyundai pre i40 a k tym kolesam mal som 17" na 3 autach a som povedal ze uz nikdy pretoze nase cesty su neni stvorene pre tak krasne nizkoprofilove kolesa(hankook je podla mna odpad ktory obuvaju iba nam-hajzli --nemci maju michelin).zlaty stred je 16 aj co sa tyka stability aj komfortu.vela stastnych km

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 06:24
od snike
Micheliny jsem mel na prvnim Ceedovi ... a jsem moc rad, ze na noveho davaji prave Hankooky ;)

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 08:35
od Mareman
Tak konečně po půl roce co mám Carense, se to tu začíná rozrůstat :) Zatím jsem s autem velmi spokojený a nic se od koupi nezměnilo-nerozbilo. Teda abych nelhal....jednou se mi tak z nudy rozsvítila kontrolka motoru, říkal jsem si, že už to začalo.... Otevřel jsem kapotu a zjistil jsem, že mi motor navštívila kuna a překousala mi dva dráty k čidlu na motoru. Naštěstí se jednalo o nějaké čidlo odvětrávání z nádrže, takže se auto chovalo normálně, když jsem to opravil, kontrolka po třech dnech zhasla a podle diagnotiky už se v paměti ani nevyskytuje.
Co mě zajímá u ostatních co máte 1.6 GDi, jsou hlavně dvě věci:

- všimli jste si nějakého efektu při změně režimů posilovače řízení? Zajímá mě to u benzinové verze, diesel je těžký na předek, tam to třeba nějaký efekt má......ale já tam víceméně nic nepociťuju

- sedí vám auto na zadku? Mám 7mi místnou verzi, bohužel u nás v Pemmu mají vystavenou jen dízlovou verzi, ale já mám při autě na rovině viditelně menší mezeru mezi kolem a podběhem vzadu proti předku. Světlá výška těch 15cm mi teda sedí, ale i tak se mi to moc nelíbí. Nevím jestli může být nějaká rozdílná délka pružin u sedmimístné verze....

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 09:38
od pida75
Ahoj,
k těm režimům posilovače řízení můžu dodat jen tolik, že nepatrný rozdíl je trochu znát mezi COMFORT-em a SPORT-em. Režim NORMAL tam v podstatě nemuseli dávat.
Přeměřil jsem pro zajímavost vzdálenost mezi zadním blatníkem a vnější hranou rávku(R17) a u mé 5mistné verze to je 9,5 cm. Jinak si myslím, že auto na zadku sedí vcelku spolehlivě a to už jsem jel i s třema kolama na kouli a v postatě jsem nezaznamenal sebemenší problém.

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 10:02
od Mareman
No já to "sezení na zadku" myslel ve smyslu, že vypadá tak trochu jak kdybych měl naložený kufr. Oproti Hyundai i30 který jsem měl loni půjčený a má víceprvkovou zadní nápravu, je trochu poznat, že Carens ji nemá, ale není to žádná tragédie.

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 10:19
od Mareman
Co se týče toho motoru a jeho živosti.... Je to holt velký a těžký auto a ta 1.6ka je nejslabší motor který dávají. Moje druhý auto Hyundai Matrix s tříválcových 60kW dízlem má přibližně stejný krouťák jako Carens 1.6 (ale samozřejmě v mnohem nižších otáčkách), adá se říct, že to tak nějak sedí. S Carensem se dá odpíchnout přibližně stejně, jen je potřeba ho víc točit......ale narozdíl toho chrochtoně Matrixe ten motor skoro není slyšet :-)
Ta 1.6ka je výborná do města, po městě jezdím 60 tacho a ta 5ka na to krásně sedí kolem 2000 otáček. Palubák predikuje při této rychlosti už šestku, ale pak ten motor točí 1500 otáček, dynamika žádná a rozdíl ve spotřebě je minimální. Navíc kterýkoliv automobilista když slyší že má benzin jezdit při 1500 otáčkách, slízají mu vlasy :D
Na dálnici už je to horší, kolem 130ky si to vezme do 7,5 litru a točí 3500 otáček. Už je motor trochu slyšet, ale žádná katastrofa.......hlavně rozdíl oproti 4000 otáčkách co mívají převodovky u CVVT verzí, je dost znatelný.
Jízda po okrskách je taková rozporuplná. Když jsem auto vezl z Prahy do Brna po okrskách, víceméně jsem nevyřadil 6ku......mimoměsto i průjezdy vesnicemi. V tomto bez problémů. Co už se mi líbí míň, je to, že při těch 90-100 na 6ku motor točí kolem 2500 otáček při kterých má "rezonanční otáčky". Kdyžtak to někdo zkuste při stání šlápnout na plyn jestli kolem těch 2500 tísíce taky cítíte motor v pedálu a má trochu vibrace.
Co mě taky úplně nenadchlo je stav kdy po startu klesající volnoběh kolem 1100 itáček trochu třepe a autem. Taky by mě zajímalo jestli to tak máte vy ostatní s 1.6 GDi.
Ale kdybych znovu měl volit motor, vezmu zase tento. Mám nájezd 10-12 tisíc za rok, hodně po městě a dízl s filtrem pevných částic je na můj režim k ničemu. Dvoulitr benzin zase stojí stejně jako dízl a žere o litr víc.....taky nic moc volba. Ideální při vysokém nájezdu kilometrů by byl asi ten 100kW commonrail, síla, dynamika, nízká spotřeba........

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 15:37
od achiles
tak přesně tento neduh, kdy jsou citit kolem 2500ot vibrace v plynovém pedálu (a motor tak nějak hučí) pozoruji na svém ceedovi také. Při stání jsem to teda nezkoušel, ale při jízdě mě to pěkně vytácí. Zajímavé je, že se to objevilo až tak po 7tkm, předtím jsem si toho nevšimnul. Až půjdu na garančku, tak se zeptám, zda to není nějaká závada. Benzínem to není, zkoušel jsem i OMV maxxMotion 100 a bezezměny.

klepání auta po nastartování na volnoběh nepozoruji

Re: Carens 2013 - 1.6 GDi Exclusive

PříspěvekNapsal: 23.04.2014 15:56
od Mareman
No upřímně řečeno já si toho neklid kolem 2500 otáček taky ze začátku nevšiml. A to jsem auto kupoval v Praze s hned první jízdu jsem s ním jel do Brna okrskách, tedy právě ta rychlost 90-100.....a určitě bych to zaznamenal.