Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 02.07.2019 15:24

Ahoj lidí,

vlastním Magentis 2.0 100 kW. Kód motoru: G4JP. Po koupi mělo spoustu much, které jsme s mechanikem vyřešili. Momentálně mě ale trápí starty, kdy musím dlouho držet klíček, aby motor vůbec naskočil. Zajímaví na tom je, že dříve to dělalo jen za tepla, pokud jsem třeba jel delší štreku, pak auto zastavil, šel si nakoupit a došel zpět. Teď to ale zase dělá u studeného motoru a u zahřátého je to většinou ok.

Technik mi tvrdí, že jsou špatné pístní kroužky. Auto trochu kouřilo v zátěži a mělo vyšší spotřebu oleje. To jsem ale odstranil nějakým preparátem od Liqui moly, který jsem nalil do oleje. Po cca 1500 Km už auto nežere tolik oleje a ani se z něj nekouří. Každopádně problém ze starty zůstal. Dále mi tam probíjela jedna cívka a tu technik vyměnil společně s kabely k cívkám. Já jsem vyměnil preventivně svíčky, byly trochu od oleje, ale nic tragického. Po výměně stav úplně stejný a to jsem koupil přímo ty co tam dává výrobce (NKG). Tlak paliva je prý taky ok. Diagnostika nic špatného neukazuje.

Technik tvrdí, že to budou asi ty pístní kroužky, ale všude čtu, že ty způsobují hlavně úbytek výkonu, oleje a kouřivost. Což tak nějak již nepozoruji. Do benzínu přidávám VIF a občas natankuji 100 oktan u OMV. Taky bez výsledku na starty. Jinak auto jede dobře a žádný jiný problém není.

Starty probíhají asi takto. Sednu to auta, startuji a musím přidat plyn (to pomůže) auto chytne, trochu haprují otáčky a raději taky trochu přidám plyn, protože pokud ne občas to chcípne. Pak už jede auto po celou cestu dobře a i následné starty jsou ok. Ne ale zas všechny. Není to na 100 procent, že to dělá jen studený či teplý motor, občas jak se tomu momentálně chce.