Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

"Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, říkají o mě, že jsem odborník".

Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 02.07.2019 15:24

Ahoj lidí,

vlastním Magentis 2.0 100 kW. Kód motoru: G4JP. Po koupi mělo spoustu much, které jsme s mechanikem vyřešili. Momentálně mě ale trápí starty, kdy musím dlouho držet klíček, aby motor vůbec naskočil. Zajímaví na tom je, že dříve to dělalo jen za tepla, pokud jsem třeba jel delší štreku, pak auto zastavil, šel si nakoupit a došel zpět. Teď to ale zase dělá u studeného motoru a u zahřátého je to většinou ok.

Technik mi tvrdí, že jsou špatné pístní kroužky. Auto trochu kouřilo v zátěži a mělo vyšší spotřebu oleje. To jsem ale odstranil nějakým preparátem od Liqui moly, který jsem nalil do oleje. Po cca 1500 Km už auto nežere tolik oleje a ani se z něj nekouří. Každopádně problém ze starty zůstal. Dále mi tam probíjela jedna cívka a tu technik vyměnil společně s kabely k cívkám. Já jsem vyměnil preventivně svíčky, byly trochu od oleje, ale nic tragického. Po výměně stav úplně stejný a to jsem koupil přímo ty co tam dává výrobce (NKG). Tlak paliva je prý taky ok. Diagnostika nic špatného neukazuje.

Technik tvrdí, že to budou asi ty pístní kroužky, ale všude čtu, že ty způsobují hlavně úbytek výkonu, oleje a kouřivost. Což tak nějak již nepozoruji. Do benzínu přidávám VIF a občas natankuji 100 oktan u OMV. Taky bez výsledku na starty. Jinak auto jede dobře a žádný jiný problém není.

Starty probíhají asi takto. Sednu to auta, startuji a musím přidat plyn (to pomůže) auto chytne, trochu haprují otáčky a raději taky trochu přidám plyn, protože pokud ne občas to chcípne. Pak už jede auto po celou cestu dobře a i následné starty jsou ok. Ne ale zas všechny. Není to na 100 procent, že to dělá jen studený či teplý motor, občas jak se tomu momentálně chce.

Každopádně je divné, že to nedělá furt. A to mně přivádí k možnosti, že to nejsou ani cívky (jednu mám ještě starou, měnila se jen jedna) a ani pístní kroužky, jelikož to by pak dělalo asi stále, ale spíše nějaké čidlo či lambda.

Chápu, že s těma špatnýma pístníma kroužkama to auto jednou umře, ale oni nejsou úplně na dranc, jenom na jednom či dvou válcích jsou prý horší (aspoň to říkal mechanik), navíc můj nájezd za rok je dost malý, takže auto by mi vydrželo i tak dlouho, dokud motor pojede. Jen mě štvou ty špatné starty.

Nenapadá vás něco? Díky za rady.
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 02.07.2019 18:39

Dnes zkoušeno. Auto dojelo domů a cca 3 hodiny stálo. První start tragédie asi 5 sekund to trvalo než to naskočilo. Vypnu motor dalších cca 5 startů úplně bez problémů.
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod Karens » 02.07.2019 21:10

Lambda určite nie, tá nemá so štartom nič spoločné. Zmerať tlaky nie je žiadna veda pre normálny servis.
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 02.07.2019 22:18

Karens píše:Lambda určite nie, tá nemá so štartom nič spoločné. Zmerať tlaky nie je žiadna veda pre normálny servis.


Kdyby byly špatný, tak to přece bude startovat špatně furt, ne jenom při prvním startu.
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod Karens » 03.07.2019 08:21

A ako prišiel k tým krúžkom?
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 03.07.2019 12:56

Kouř z výfuku při akceleraci a olej na svíčkách. Tlaky na 2 válcích prý hraniční, ale ještě ok. Dneska jsem zkusil párkrát dát klíček do polohy před spuštěním motoru, aby se čerpadlo natlakovalo a chytlo to hned. Čerpadlo sice měřil a bylo prý ok, ale může být načlé a nedávat ten správný tlak furt. Nebo nemusí ten tlak udržet a padá. Tak ho asi zkusím vyměnit, stojí pár stovek.
Naposledy upravil korwin dne 03.07.2019 13:33, celkově upraveno 1
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod Karens » 03.07.2019 13:04

Necituj predchádzajúci príspevok.
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 03.07.2019 13:41

Jo díky už necituji, ale to mi s tím autem moc nepomůže :D
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 10.07.2019 18:36

Vyměněn senzor tlaku vzduchu, vyčištěná škrtící klapka, čistič vstřiků přidán do paliva, palivové čerpadlo i filtr vyměněn. Uvidím zítra ráno jaký bude start. Zatím zkoušeno cca po hodině stání a startuje ok.
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 11.07.2019 17:43

Tak problém vyřešen. Zřejmě špatné palivové čerpadlo. Neudrželo tlak v systému a jelikož Magentis tlakuje až po otočení klíčku, tak první start vždy trval dlouho, jelikož čerpadlo tlakovalo déle.
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod stofo » 05.08.2019 23:03

Ahoj.
Nemal si tento problém častejšie, keď si mal nižšiu hladinu paliva v nádrži?
Ja mám aktuálne rovnaký problém, ale pravdepodobnosť neúspešného štartu sa mi znižuje s klesajúcou hladinou benzínu v nádrži...
Aktálne mi svieti rezerva - čiže málo benzínu a auto sa javí rovnako ako ty.

BTW: Pred dvoma mesiacmi mi menili čerpadlo a vtedy som mal rovnaký problém. Zatiaľ to znova vypadá na čerpadlo ako pri poslednej oprave. ale nejde mi do hlavy, že by to malo robiť dvoj-mesačné čerpadlo...
stofo Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 10  Témata: 1
Registrován: 29.07.2016
Bydliště: Modra nad Cirochou  Slovakia (sk)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod Quadrant » 06.08.2019 03:25

Může to také způsobovat vadný přetlakový ventil na palivové liště se vstřiky, startování pak trvá déle protože se pomaleji vytvoří požadovaný tlak kvůli delšímu plnění lišty palivem které odteklo do nádrže mezi tím co auto nejelo.
Na konci lišty je ventil který má hlídat tlak, pokud je špatný tak zůstane víc otevřen a vrací benzín zpět do nádrže, což se projevuje buď slabým výkonem " tedy že motor v určitém momentu začne vadnout " a nebo dlouhými starty.
Dá se to aspoň trošku zjistit tím, že někdo zmáčkne a přiškrtí hadici " vracečku " kleštěmi a druhý začne startovat.
A nebo už u nastartovaného motoru ji zmáčknout a pozorovat chod motoru, pokud se změní, tak je to jasný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Quadrant Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 1
Registrován: 19.01.2018

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod stofo » 06.08.2019 09:38

Regulátor som menil spolu s palivovým čerpadlom.
Pokiaľ mám dobre info od môjho technika, tak je tiež súčasťou celej mechanickej časti v nádrži (Nie súčasť vstrekov).
stofo Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 10  Témata: 1
Registrován: 29.07.2016
Bydliště: Modra nad Cirochou  Slovakia (sk)

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod Quadrant » 06.08.2019 20:09

Ventil " regulátor tlaku " je vždy na konci palivového systému.
Tedy na konci palivové lišty se vstřiky, od něj vede hadička zpět do nádrže. Funguje podobně jako termostat, pokud je v hajzlu tak propouští více než by měl a tím pádem nevznikne potřebný tlak paliva v liště a tím pádem zase vstřikovače nepráší palivo ale ucmrndávají.
To je jedna věc, druhá jak už jsem psal je že po ukončení jízdy odteče palivo z lišty do nádrže místo toho aby lišta zůstala plná jen s pokleslím tlakem, proto se při dalším startovní déle tlakuje a plní palivem, takže místo brnknutí klíčkem točíte a točíte...
V předchozím příspěvku jsem dal ilustrační obrázek jak vypadá palivový okruh u benzínu.
Tohle je jen ale jedna z možností příčiny.
Další může být hodně špatná komprese buď zapečenými kroužky a nebo že jsou už ve smrti.
Potom to může být *** palivem, a nebo přicpanou lištou včetně vstřikyů emulzí připomínající slyz od vetřelce, ten se tvoří třeba když auto dlouho stojí bez hnutí...
Další co má vliv je špinavá váha vzduchu a nebo zanesená škrtící klapka :huh:
Těch příčin je opravdu spousta a chce to vzít systematicky od nádrže až k motoru :drink:
Quadrant Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 398  Témata: 1
Registrován: 19.01.2018

Re: Kia magentis 2.0 benzín 2004 - špatné starty

Příspěvekod korwin » 21.09.2019 22:01

Tak problém vyřešen není. Byl to planej poplach :-D

Prostě první startování jak studenýho či teplýho motoru je většinou dost špatný. Pokud to už nastartuju a zkusím za další 3 sekundy znova, tak to chytne hned.

Další efekt je (jen když auto stojí), že se motor občas třepe a z výfuku neslyším pravidelný odfukování, občas přestane a zas začne, prostě prdí nepravidelně :-D Třeba 5 sekund to jede ok pak to zas prdne, pak zas jede ok a samozřejmě s tím se třepe i ten motor. Ručička otáček nedrží na místě a trochu se hýbe, ale opět jenom když zastavím a auto chvíli nechám v klidu.

Vyměnil jsem obě cívky, svíčky, vstřiky, kabely k svíčkám, palivové čerpadlo a filtr, klapka vzduchu vyčistěná.

Divné je, že při jízdě nepozoruji vůbec žádné problémy a auto jede jak má. Tedy žádné cukání, nízký výkon nebo tak něco. Klidně to točím až do omezovače a jede jak drak.

Já to vidím na špatnou kompresi (tedy spíše asi nerovnoměrné na všech válcích), protože málo paliva, špatný vstřiky, svíčky atd, to by se vše projevovalo hlavně za jízdy. A to se u mě vůbec neděje. Může to být třeba špatný senzor kliky nebo vačky? Vačkovej jsem koupil, ale úplnej shit a s tím to ani nenastartuje...

V servisu mi to napíchli na diag a našli podivnou chybu P1330 (P1330 KIA - Spark Timing Adjust Signal) což je chyba, která se dle stránek na netu dělá jen když je uzemněný nějaký drát z konektoru v motoru[/url]. To jsem ale proměřil a ten drát uzeměný nemám. U nich to u té diagnostiky ale psalo crankshaft/camshaft senzor. Což jsou ty senzory otáček, ale net říká, že ta chyba je o nečem jiném...tak nevím...kontrolka motoru mi nesvítí (tedy teď už ano ale to je tím, že jsem vytáhl konektor cívky za chodu motoru :-D).

chyba p1330: https://f01.justanswer.com/El_Jared/cfb9f103-2727-4068-a707-a794d6cb544c_kia+TSB+p1330.pdf nebo :DDDD
https://www.autocodes.com/p1330_kia.html

Nalil jsem ještě dneska do oleje Restorer, tak snad to těm tlakům na válcích trochu pomůže..
korwin Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 18  Témata: 1
Registrován: 02.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Další

Zpět na Technický koutek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé